کلمه جو
صفحه اصلی

خدمات پس از فروش

دانشنامه عمومی

خدمات پس از فروش تعریف کلاسیک خدمات پس از فروش عبارت است ارائه خدمات، پشتیبانی و قطعات یدکی بعد از انجام یک فروش اولیه است. این خدمات در ارائه ماشین آلات پیچیده مانند وسایل نقلیه موتوری اغلب به تعمیر و نگهداری منظم را شامل می شود. اگر بخواهیم از این تعریف استفاده کنیم آنوقت این تعریف فقط برای محصولاتی که دارای بعد فیزیکی هستند کاربرد خواهد داشت آنگاه برای فعالیت های خدماتی این تعریف کاربرد نخواهد داشت.
خدمات مشتری
امروزه برای در برگرفتن کلیه فعالیت ها به مفهوم خدمات پس از فروش از تعریف زیر استفاده می شود:
خدمات پس از فروش عبارتست از ابزاربازاریابی به منظور وفادارسازی مشتریان بالفعل از طریق شناخت و برآورده سازی نیاز اینگونه مشتریان (نادروهاب آقایی)
به این ترتیب با شناسایی نیازهای مشتریان موجود و بالفعل در تمامی حوزه ها می توان مفهوم خدمات پس از فروش را تبیین کرد. بانک ها، بیمه ها، بیمارستان ها، صنایع تولیدی و غیره مشمول این تعریف خواهند شد.

پیشنهاد کاربران

کاریاری پس از فروش.
برخی از کالا ها پس از خرید ، گاه نیاز به سرویس و رسیدگی دارند. این کاریاری پس از فروش است


کلمات دیگر: