کلمه جو
صفحه اصلی

پخش زنده

دانشنامه عمومی

پخش زنده به رسانه جاری برخط که در هر لحظه به طور همزمان ضبط و پخش می شود اشاره دارد و اکثراً از آن با عنوان رسانه جاری یاد می شود. اما درعین حال این عبارت عبارت مبهم است چراکه کلمه جاری ممکن است به هر رسانه ای که بدون دانلود کامل همزمان ارسال و اجرا شود اطلاق می شود. رسانه های غیر زنده مثل ویدئوهای درخواستی و ویدئوهای یوتیوب از لحاظ فنی جاری هستند اما جاری زنده محسوب نمی شوند.
سرویس های زنده جاری گستره وسیعی از رسانه های اجتماعی تا بازی های ویدئویی را شامل می شوند. بسترهای نرم افزاری نظیر فیس بوک زنده، پریسکوپ، کوآی شو و ۱۷ جریان ارتقاءهای زمان بندی شده و رویدادهای سلبریتی و همچنین جریان مابین کاربران را نظیر تلفن تصویری شامل می شود. سایت هایی مثل توییچ.تی وی رسانه هایی عامه پسند برای تماشای بازیکنان بازی های تصویری نظیر eSports، بازی های سبک Let's Play یا شده اند.
تعامل کاربر در اتاق های گفتگو بخش عمده ای از رسانه جاری زنده را تشکیل می دهد. بسترهای نرم افزاری اکثراً توانایی صحبت با پخش کننده یا شرکت در مکالمات را در چت شامل می شوند. یک مثال فوق العاده از رابط بیننده، تجربه اجتماعی Twitch Plays Pokémon در جایی است که بیننده ها با تایپ کردن دستورهایی که به ورودی کنترل کننده ها مربوط می شود مشارکت دارند.
در حوزه رسانه های اجتماعی عبارت رسانه های زنده به رسانه های جدیدی اطلاق می شود که فناوری های رسانه های جاری را برای خلق شبکه هایی از چند رسانه ای های زنده که بین افراد، شرکت ها و سازمان ها به اشتراک گذارده شده اند بکار می گیرند. برایان کرامر بازاریاب رسانه های اجتماعی رسانه های جاری زنده را ابزار ارزان بازاریابی کلیدی و ارتباطات می داند که علامت های تجاری را برای دستیابی به مخاطبان برخطشان یاری می کند. «کاربران می توانند ویدئوهای زنده به اشتراک گذارده شده توسط دوستانشان را مثل محتوای خاص یا موارد به اشتراک گذارده شده دنبال کنند». رسانه های زنده در هر وب سایت یا برنامه کابردی می توانند به اشتراک گذارده شوند. به این ترتیب وقتی افراد وارد یک وب سایت می شوند ممکن است رسانه های جاری زنده ای که به دنبال آن بوده اند بیابند.

پیشنهاد کاربران

پخش زنده ی فیلم یا موسیقی


کلمات دیگر: