د هویلند گاوست (به انگلیسی: de Havilland Ghost) با نام اصلی هالفورد اچ-۲ (به انگلیسی: Halford H-2) دومین موتور توربوجت و اولین موتور توربین گازی جهان است که توسط شرکت د هویلند طراحی شده است. این موتور به منظور استفاده در هواپیماهای شرکت هواپیمایی خارجه انگلستان (BOAC) تولید شده بود.
د هویلند کامت
د هویلند ونوم
د هویلند ونوم دریایی
آورو لنکسترین
کرواسدر (قایق تندرو)
ساب تونان
این موتور در واقع یک توسعه ی گسترده از موتورهای «د هویلند گوبلین» (یا هالفورد اچ-۱) بود که به تولید هواپیماهای «د هویلند ونوم»، «د هویلند کامت» و «ساب ۲۹ تونان» کمک کرد.
در ۲۳ مارس ۱۹۴۸، جان کانینگهام (افسر نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا) یک مدل اصلاح شده از هواپیمای «ومپایر» را به پرواز درآورد که بال های آن مجهز به موتورهای گاوست بود. او با این پرواز توانست به بیشترین رکورد ارتفاع پرواز تا آن زمان، یعنی ۱۸,۱۱۹ متر (۵۹,۴۴۶ فوت) دست یابد.
نوع: توربوجت
د هویلند کامت
د هویلند ونوم
د هویلند ونوم دریایی
آورو لنکسترین
کرواسدر (قایق تندرو)
ساب تونان
این موتور در واقع یک توسعه ی گسترده از موتورهای «د هویلند گوبلین» (یا هالفورد اچ-۱) بود که به تولید هواپیماهای «د هویلند ونوم»، «د هویلند کامت» و «ساب ۲۹ تونان» کمک کرد.
در ۲۳ مارس ۱۹۴۸، جان کانینگهام (افسر نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا) یک مدل اصلاح شده از هواپیمای «ومپایر» را به پرواز درآورد که بال های آن مجهز به موتورهای گاوست بود. او با این پرواز توانست به بیشترین رکورد ارتفاع پرواز تا آن زمان، یعنی ۱۸,۱۱۹ متر (۵۹,۴۴۶ فوت) دست یابد.
نوع: توربوجت
wiki: د هویلند گاوست