خاکدان، ولی الله (باکو ۱۳۰۲ـ۱۳۷۵ش)
طراح صحنۀ سینما و تئاتر ایران. از ویژگی های کارش اغراق در جزئیاتِ صحنه و رنگ آمیزی های تُند بود. این ویژگی ها در طراحی صحنۀ نمایش هایش جلوه بیشتری داشت، از آن جمله اند: آرشین مالالان ، سویل ، اوژنی گرانده، و بادبزن خانم ویندرمیر؛ و به ویژه فیلم های فانتزی و تاریخی همچون خواب های طلایی (۱۳۳۰ش)، آغامحمدخان قاجار (۱۳۳۳ش)، شاهین طوس (۱۳۳۳)، عروس دجله (۱۳۳۳)، امیرارسلان نامدار (۱۳۳۴)، یوسف و زلیخا (۱۳۳۵)، و یعقوب لیث (۱۳۳۶). امتیازهای دیگر او عبارت بودند از تخیلِ قوی در تئاتر، استفاده از جاذبه های تجاری برای جلبِ مخاطب و صرفه جوییِ مالی که تهیه کننده ها را به سوی او می کشاند. از آخرین کارهای اوست: کمال الملک (۱۳۶۳)، کفش های میرزانوروز (۱۳۶۵)، و کاکادو (۱۳۷۴).
طراح صحنۀ سینما و تئاتر ایران. از ویژگی های کارش اغراق در جزئیاتِ صحنه و رنگ آمیزی های تُند بود. این ویژگی ها در طراحی صحنۀ نمایش هایش جلوه بیشتری داشت، از آن جمله اند: آرشین مالالان ، سویل ، اوژنی گرانده، و بادبزن خانم ویندرمیر؛ و به ویژه فیلم های فانتزی و تاریخی همچون خواب های طلایی (۱۳۳۰ش)، آغامحمدخان قاجار (۱۳۳۳ش)، شاهین طوس (۱۳۳۳)، عروس دجله (۱۳۳۳)، امیرارسلان نامدار (۱۳۳۴)، یوسف و زلیخا (۱۳۳۵)، و یعقوب لیث (۱۳۳۶). امتیازهای دیگر او عبارت بودند از تخیلِ قوی در تئاتر، استفاده از جاذبه های تجاری برای جلبِ مخاطب و صرفه جوییِ مالی که تهیه کننده ها را به سوی او می کشاند. از آخرین کارهای اوست: کمال الملک (۱۳۶۳)، کفش های میرزانوروز (۱۳۶۵)، و کاکادو (۱۳۷۴).
wikijoo: خاکدان،_ولی_الله_(باکو_۱۳۰۲ـ۱۳۷۵ش)