فرانچایز یا فرانشیز در زبان پارسی به فرا امتیاز ترجمه ( برگردان ) شده است.
فرانچایزینگ یا فرا امتیازی موفق ترین مدل تجاری در توسعه کسب و کار از طریق اعطا و اخذ نمایندگی و فروش شعب زنجیره ای در دنیا می باشد.
بر طبق این شیوه امتیاز و امکان اجرا، بهره برداری از یک شکل کسب و کار موفق و تجربه شده از سوی دارنده اصلی حق مالکیت در ازای حق عضویت یا نسبت سود به سایرین واگذار می گردد.
در شیوه فرانچایزینگ یا فرا امتیازی نقش های زیرمشغول به فعالیت می باشند:
Franchisor فرانچایزر ( امتیاز دهنده ) ( فرا امتیاز گر )
Franchisee فرانچایزی ( امتیاز گیرنده ) ( فرا امتیاز پذیر )
Franchise Applicant متقاضی دریافت امتیاز ( فرا امتیاز خواه )
Franchise regulatory سازمان تنظیم مقررات فرانچایز ( فرا امتیاز بان )
. Franchise Development Org سازمان گسترش فرانچایز ( فرا امتیازگستر )
فرانچایزینگ یا فرا امتیازی موفق ترین مدل تجاری در توسعه کسب و کار از طریق اعطا و اخذ نمایندگی و فروش شعب زنجیره ای در دنیا می باشد.
بر طبق این شیوه امتیاز و امکان اجرا، بهره برداری از یک شکل کسب و کار موفق و تجربه شده از سوی دارنده اصلی حق مالکیت در ازای حق عضویت یا نسبت سود به سایرین واگذار می گردد.
در شیوه فرانچایزینگ یا فرا امتیازی نقش های زیرمشغول به فعالیت می باشند:
Franchisor فرانچایزر ( امتیاز دهنده ) ( فرا امتیاز گر )
Franchisee فرانچایزی ( امتیاز گیرنده ) ( فرا امتیاز پذیر )
Franchise Applicant متقاضی دریافت امتیاز ( فرا امتیاز خواه )
Franchise regulatory سازمان تنظیم مقررات فرانچایز ( فرا امتیاز بان )
. Franchise Development Org سازمان گسترش فرانچایز ( فرا امتیازگستر )