'خدمت سواره یا بدون پیاده شدن یا خرید پنجره ای" نوعی خدمت در کسب و کارهای گوناگون است که به مشتریان اجازه می دهد بدون تَرک خودرو، محصولات مورد نیاز خود را از پنجره فروشگاه خریداری کنند. نخستین بار در ایالات متحده در دهه ۱۹۳۰ چنین خدماتی توسط جردن مارتین ارائه شد اما پس از آن به کشورهای دیگر هم گسترش یافت. نخستین اتوبانک در سال ۱۹۳۰ توسط Grand National Bank در سنت لوئیس، میزوری ارائه شد که تنها اجازه واریز پول را می داد.
فروشگاه بدون پیاده شدن مشروبات الکلی
بانکداری و خدمات اتوبانک
خدمات پستی از طریق صندوق پستی
تست دی ان ای
نوشیدنی هی گرم و سرد
محصولات لبنی
نسخه ها در داروخانه
غذا یا نوشیدنی (به طور معمول مواد غذایی سریع)
خرده فروشی مانند خدمات تسکو، انگلستان
ازدواج (خدمات کلیسا و عقد)
غسالخانه و خدمات تشییع جنازه.
در خدمات سواره، سفارش ها به طور کلی با استفاده از میکروفون انجام می گیرند و برداشت کالا از یک پنجره صورت می گیرد. در ساعات شلوغ ممکن است فقط سفارش در یک پنجره صورت گیرد و از رانندگان خواسته شود در فاصله دورتر منتظر ارائه کالا توسط کارکنان باشند.
خدمات سواره متمایز از خدمات ورود با خودرو است که در آن مشتریان اجازه دارند خودروی خود را به رستوران فروشگاه وارد کنند و در کنار میز غذا یا محل استقرار خود پارک کنند.
بیشتر رستوران های زنجیره ای فست فود در آمریکا دارای انواعی از خدمات سواره هستند.
فروشگاه بدون پیاده شدن مشروبات الکلی
بانکداری و خدمات اتوبانک
خدمات پستی از طریق صندوق پستی
تست دی ان ای
نوشیدنی هی گرم و سرد
محصولات لبنی
نسخه ها در داروخانه
غذا یا نوشیدنی (به طور معمول مواد غذایی سریع)
خرده فروشی مانند خدمات تسکو، انگلستان
ازدواج (خدمات کلیسا و عقد)
غسالخانه و خدمات تشییع جنازه.
در خدمات سواره، سفارش ها به طور کلی با استفاده از میکروفون انجام می گیرند و برداشت کالا از یک پنجره صورت می گیرد. در ساعات شلوغ ممکن است فقط سفارش در یک پنجره صورت گیرد و از رانندگان خواسته شود در فاصله دورتر منتظر ارائه کالا توسط کارکنان باشند.
خدمات سواره متمایز از خدمات ورود با خودرو است که در آن مشتریان اجازه دارند خودروی خود را به رستوران فروشگاه وارد کنند و در کنار میز غذا یا محل استقرار خود پارک کنند.
بیشتر رستوران های زنجیره ای فست فود در آمریکا دارای انواعی از خدمات سواره هستند.
wiki: خدمات سواره