غرق شدن کشتی آرام اس تایتانیک. غرق شدن کشتی آرام اس تایتانیک (انگلیسی: Sinking of the RMS Titanic) فاجعه ای است در ارتباط با کشتی آرام اس تایتانیک که در صبح ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ در اقیانوس اطلس شمالی و چهار روز پس از آغاز نخستین سفرش از بندر ساوت همپتون به مقصد نیویورک به دلیل برخورد با یک کوه یخ شناور به وقوع پیوست. تایتانیک عنوان دار بزرگترین خط حمل و نقل مسافرِ در حال خدمت بود. تایتانیک در شب یکشنبه مصادف با ۱۴ آوریل ۱۹۱۲ و در ساعت ۲۳:۴۰ (زمان کشتی) با کوه یخ برخورد و در حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه بعد یعنی در ساعت ۲:۲۰ بامداد دوشنبه ۱۵ آوریل غرق گردید. از ۲۲۲۴ مسافر کشتی در حدود ۱۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند که این موضوع باعث گردید تا فاجعهٔ غرق کشتی تایتانیک تبدیل به مرگبارترین بلایای تاریخ دریایی به وقوع پیوستهٔ بشر (در زمان صلح) باشد.
ادوارد اسمیت (ناخدا)
جک فیلیپس (تلگراف بی سیم اپراتور)
فردریک فلت (گزارش کنندهٔ کوه یخ)
ویلیام مک میستر مرداخ (افسر عرشهٔ برخورد)
چارلز لیتولر (مسئول بخش قایق های نجات)
جی بروس ایسمای (رئیس شرکت ستاره سفید)
کشتی تایتانیک می توانست در عین راحتی و سرعت، حمل و جابجایی ۳۵۴۷ مسافر را بر عهده بگیرد. موتورهای رفت و برگشتی این کشتی عظیم ترین موتورهای ساخته شده تا آن زمان بود که ارتفاعی بالغ بر ۴۰ فوت (۱۲ متر) و سیلندرهایی با قطر دهانهٔ ۹ فوت (۲٫۷ متر) را شامل می گردید. این موتورها نیازمند روزانه ۶۰۰ تن زغال سنگ برای تولید انرژی حرکتی بودند. چنین گفته شده که قسمت مسافران، به ویژه بخش لوکس یا (فرست کلاس) این کشتی از دیدگاه شکوه و تجمل بی نظیر بوده است. هزینهٔ بلیط سفر یک طرفه از اقیانوس آتلانتیک برای سوئیت های لوکس این کشتی ضمن داشتن مجوز خصوصی بالغ بر ۴۳۵۰ دلار می گردید که با ارزشیابی ارزی در سال ۲۰۱۷ معادل ۱۱۰۳۱۰ دلار می گردید. وضعیت رفاهی برای کلاس سوم کشتی نیز مثال زدنی بود و این کلاس به همان اندازهٔ کلاس اول و دوم با استانداردهای امروزی به طرز کاملاً غیرعادی راحت بود. در این کلاس ها مقادیر فراوانی از اغذیهٔ مناسب عرضه می گردید و مسافران شرایط آنجا را حتی بهتر از شرایط خانه های خود تجربه می کردند.
ادوارد اسمیت (ناخدا)
جک فیلیپس (تلگراف بی سیم اپراتور)
فردریک فلت (گزارش کنندهٔ کوه یخ)
ویلیام مک میستر مرداخ (افسر عرشهٔ برخورد)
چارلز لیتولر (مسئول بخش قایق های نجات)
جی بروس ایسمای (رئیس شرکت ستاره سفید)
کشتی تایتانیک می توانست در عین راحتی و سرعت، حمل و جابجایی ۳۵۴۷ مسافر را بر عهده بگیرد. موتورهای رفت و برگشتی این کشتی عظیم ترین موتورهای ساخته شده تا آن زمان بود که ارتفاعی بالغ بر ۴۰ فوت (۱۲ متر) و سیلندرهایی با قطر دهانهٔ ۹ فوت (۲٫۷ متر) را شامل می گردید. این موتورها نیازمند روزانه ۶۰۰ تن زغال سنگ برای تولید انرژی حرکتی بودند. چنین گفته شده که قسمت مسافران، به ویژه بخش لوکس یا (فرست کلاس) این کشتی از دیدگاه شکوه و تجمل بی نظیر بوده است. هزینهٔ بلیط سفر یک طرفه از اقیانوس آتلانتیک برای سوئیت های لوکس این کشتی ضمن داشتن مجوز خصوصی بالغ بر ۴۳۵۰ دلار می گردید که با ارزشیابی ارزی در سال ۲۰۱۷ معادل ۱۱۰۳۱۰ دلار می گردید. وضعیت رفاهی برای کلاس سوم کشتی نیز مثال زدنی بود و این کلاس به همان اندازهٔ کلاس اول و دوم با استانداردهای امروزی به طرز کاملاً غیرعادی راحت بود. در این کلاس ها مقادیر فراوانی از اغذیهٔ مناسب عرضه می گردید و مسافران شرایط آنجا را حتی بهتر از شرایط خانه های خود تجربه می کردند.