زیر و رو شدن
فارسی به انگلیسی
دانشنامه عمومی
زیر و رو شدن (به انگلیسی: Wearing the Inside Out) نام ششمین ترانهٔ آلبوم سال ۱۹۹۴ پینک فلوید، ناقوس جدایی است. این ترانه به وسیلهٔ ریچارد رایت و آنتونی مور نوشته و توسط ریچارد رایت و دیوید گیلمور خوانده شده است.
ریچارد رایت - کیبورد، خواننده اصلی
دیوید گیلمور - گیتار، خواننده، گیتار بیس
نیک میسون - درام، پرکاشن
این ترانه اولین و همچنین آخرین ترانه پس از آلبوم موفق نیمه تاریک ماه است که ریچارد رایت در آن نقش خوانندهٔ اصلی گروه را دارد. آخرین ترانهٔ پینک فلوید با صدای ریچارد رایت، زمان بود. همچنین، «زیر و رو شدن» تنها ترانهٔ آلبوم ناقوس جدایی است که «دیوید گیلمور» هیچ نقشی در نوشتنش ندارد.
نام ابتدایی ترانه در هنگام تهیهٔ کار، «اوریکا (به انگلیسی: Evrika)» بود. دو ویدئو دموی این ترانه که گروه را در حال تمرین نشان می دهد در نسخهٔ لوکس آلبوم رود بی انتها و نسخهٔ لوکس آی تیونز وجود دارد.
این ترانه هیچ گاه در کنسرت های «پینک فلوید» اجرا نشد ولی ریچارد رایت، دیوید گیلمور را در تور سال ۲۰۰۶ مربوط به آلبوم شخصی گیلمور با نام «در یک جزیره»، همراهی کرد و به عنوان کیبوردیست و خوانندهٔ آهنگ اجرای زنده داشت.
ریچارد رایت - کیبورد، خواننده اصلی
دیوید گیلمور - گیتار، خواننده، گیتار بیس
نیک میسون - درام، پرکاشن
این ترانه اولین و همچنین آخرین ترانه پس از آلبوم موفق نیمه تاریک ماه است که ریچارد رایت در آن نقش خوانندهٔ اصلی گروه را دارد. آخرین ترانهٔ پینک فلوید با صدای ریچارد رایت، زمان بود. همچنین، «زیر و رو شدن» تنها ترانهٔ آلبوم ناقوس جدایی است که «دیوید گیلمور» هیچ نقشی در نوشتنش ندارد.
نام ابتدایی ترانه در هنگام تهیهٔ کار، «اوریکا (به انگلیسی: Evrika)» بود. دو ویدئو دموی این ترانه که گروه را در حال تمرین نشان می دهد در نسخهٔ لوکس آلبوم رود بی انتها و نسخهٔ لوکس آی تیونز وجود دارد.
این ترانه هیچ گاه در کنسرت های «پینک فلوید» اجرا نشد ولی ریچارد رایت، دیوید گیلمور را در تور سال ۲۰۰۶ مربوط به آلبوم شخصی گیلمور با نام «در یک جزیره»، همراهی کرد و به عنوان کیبوردیست و خوانندهٔ آهنگ اجرای زنده داشت.
wiki: زیر و رو شدن
کلمات دیگر: