ابرغذا (انگلیسی: Superfood) یک واژه بازاریابی برای اشاره به آن دسته از مواد خوراکی است که ادعا می شود تأثیر زیادی بر روی سلامتی مصرف کننده دارند. این واژه معمولاً توسط متخصصان و کارشناسان تغذیه استفاده نمی شود و بسیاری از آن ها با ادعاهای مطرح شده دربارهٔ ابرغذاها موافق نیستند. از خوردنی هایی که در بازار از آن ها به عنوان ابرغذا یاد می شود می توان به بلوبری و شکلات تلخ اشاره کرد.
مواد شیمیایی گیاهی
یکی از استراتژی های شرکت های تولیدکننده مواد غذایی، استفاده از میوه های معروف شده به عنوان ابرغذا یا ابرمیوه در سایر تولیدات غذایی خود برای دادن طعم و حس سلامتی و طبیعی بودن به آن ها است. در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تعداد محصولات غذایی و نوشیدنی هایی که از واژه های «ابرغذا» یا «ابرمیوه» یا «ابرغله» در آن ها استفاده شده بود دو برابر گردید.
مواد شیمیایی گیاهی
یکی از استراتژی های شرکت های تولیدکننده مواد غذایی، استفاده از میوه های معروف شده به عنوان ابرغذا یا ابرمیوه در سایر تولیدات غذایی خود برای دادن طعم و حس سلامتی و طبیعی بودن به آن ها است. در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تعداد محصولات غذایی و نوشیدنی هایی که از واژه های «ابرغذا» یا «ابرمیوه» یا «ابرغله» در آن ها استفاده شده بود دو برابر گردید.
wiki: ابرغذا