هارولد لاسوِل (به انگلیسی: Harold Lasswell) (زاده ۱۳ فوریه ۱۹۰۲ - درگذشتهٔ ۱۸ دسامبر ۱۹۷۸) یک دانشمند آمریکایی برجستهٔ علوم سیاسی و نظریه پرداز ارتباطات بود. او دکترای خود را در علوم سیاسی و با دفاع از رساله خود با عنوان تبلیغات انگلستان و آلمان در جنگ جهانی اول اخذ کرد. لاسول به تحلیل نمادهای ارزشمند در تبلیغات جنگ جهانی دوم نیز در کتابخانه کنگره ایالات متحده و دانشگاه استنفورد پرداخت. وی مدتی نیز به عنوان یکی از اعضای کمیسیون آزادی مطبوعات فعالیت داشت.
راجرز،اورت میچل(۱۳۸۷)تاریخ تحلیلی علم ارتباطات:رویکردی شرح حال نگارانه،ترجمه وتحشیه :دکترغلامرضا آذری، تهران:انتشارات دانژه،صص(۴۰۹-۴۶۵).
شرام،ویلبر(۱۳۸۱)زندگی و اندیشه پیشتازان علم ارتباطات،ویراستاران:استیون اچ.چافی و اورت ام .راجرز،
لاسول عضو مکتب شیکاگو در جامعه شناسی و استاد دانشگاه ییل در علوم سیاسی بود. او همچنین رئیس آکادمی جهانی هنر و علوم وانجمن علوم سیاسی آمریکا بود. او در کنار دیگر لیبرال های بانفوذ عصر خود، مانند والتر لیپمن، بر این باور بود که دموکراسی ها برای حفظ یگانگی اجتماعی مردم خود و همراهیشان با آن چیزی که طبقه متخصص به بهترین وجه فراهم می کند، نیازمند تبلیغات هستند.
مترجمان :غلامرضاآذری و زهرا آذری،تهران :انتشارات رسا،صص(۶۳-۹۶) .
راجرز،اورت میچل(۱۳۸۷)تاریخ تحلیلی علم ارتباطات:رویکردی شرح حال نگارانه،ترجمه وتحشیه :دکترغلامرضا آذری، تهران:انتشارات دانژه،صص(۴۰۹-۴۶۵).
شرام،ویلبر(۱۳۸۱)زندگی و اندیشه پیشتازان علم ارتباطات،ویراستاران:استیون اچ.چافی و اورت ام .راجرز،
لاسول عضو مکتب شیکاگو در جامعه شناسی و استاد دانشگاه ییل در علوم سیاسی بود. او همچنین رئیس آکادمی جهانی هنر و علوم وانجمن علوم سیاسی آمریکا بود. او در کنار دیگر لیبرال های بانفوذ عصر خود، مانند والتر لیپمن، بر این باور بود که دموکراسی ها برای حفظ یگانگی اجتماعی مردم خود و همراهیشان با آن چیزی که طبقه متخصص به بهترین وجه فراهم می کند، نیازمند تبلیغات هستند.
مترجمان :غلامرضاآذری و زهرا آذری،تهران :انتشارات رسا،صص(۶۳-۹۶) .
wiki: هارولد لاسول