بیان السعادة فی مقامات العبادة. بیان السعاده فی مقامات العباده، که با نام کوتاه شده «بیان السعاده» شناخته می شود کتابی در تفسیر عرفانی و شیعی قرآن به زبان عربی است.بیان السعاده فی مقامات العباده
دائرةالمعارف تشیع / زیرنظر احمد صدر حاج سید جوادی، کامران فانی، بهاءالدین خرمشاهی، حسن یوسفی اشکوری.-- تهران: نشر شهید محبی، ۱۳۷۷.-- ج ۴ // تفسیر و تفاسیر شیعه - قرن چهاردهم
این کتاب تألیف عارف قرن چهاردهم هجری حاج سلطان محمد گنابادی ملقّب به سلطانعلیشاه از اقطاب سلسله نعمت اللهیه است. این اثر دومین تألیف مؤلّف است و اساس آن مانند دیگر تفسیرهای شیعی بر مبنای استشهاد به اخبار امامان شیعه است. در عین حال اشارات عارفانه همراه با بحث های فلسفی نیز در آن آمده و از نکات کلامی و احکام فقهی نیز غفلت نشده است. از نظر فلسفی، مؤلّف غالباً از ملاصدرا و حاج ملاّهادی سبزواری پیروی کرده است.
این تفسیر امتیازات خاصی دارد:
۱. مؤلف بین آیات قرآنی که به ترتیب یکدیگر واقع شده، از حیث معنی نیز ارتباط قرار داده است.
دائرةالمعارف تشیع / زیرنظر احمد صدر حاج سید جوادی، کامران فانی، بهاءالدین خرمشاهی، حسن یوسفی اشکوری.-- تهران: نشر شهید محبی، ۱۳۷۷.-- ج ۴ // تفسیر و تفاسیر شیعه - قرن چهاردهم
این کتاب تألیف عارف قرن چهاردهم هجری حاج سلطان محمد گنابادی ملقّب به سلطانعلیشاه از اقطاب سلسله نعمت اللهیه است. این اثر دومین تألیف مؤلّف است و اساس آن مانند دیگر تفسیرهای شیعی بر مبنای استشهاد به اخبار امامان شیعه است. در عین حال اشارات عارفانه همراه با بحث های فلسفی نیز در آن آمده و از نکات کلامی و احکام فقهی نیز غفلت نشده است. از نظر فلسفی، مؤلّف غالباً از ملاصدرا و حاج ملاّهادی سبزواری پیروی کرده است.
این تفسیر امتیازات خاصی دارد:
۱. مؤلف بین آیات قرآنی که به ترتیب یکدیگر واقع شده، از حیث معنی نیز ارتباط قرار داده است.