رفیعی، علی (اصفهان ۱۳۱۷ش)
رفیعی، علی
کارگردان و طراح تئاتر ایران. از ۱۳۵۴ کارش را در تئاتر آغاز کرد، و در ردیف کارگردان ها و طراحان هنری مطرح قرار گرفت. طراحی هنری نمایش نامه هایش را خودش انجام می دهد، و آن را جزو وظایف کارگردان می داند. طراحی صحنه و لباس نمایش نامۀ یادگار سال های شن، که در ۱۳۷۱ش در «تالار وحدت» اجرا شد، یکی از کارهای شاخص او محسوب می شود، که پرداخت و جلوه ای اپرایی داشت. از نمایش نامه های دیگر اوست: آنتیگونه، خاطرات و کابوس های یک جامه دار از قتل میرزاتقی خان فراهانی، شیون و استغاثه پای دیوار بزرگ شهر، جنایت و مکافات، عروسی خون، و شازده احتجاب، که سادگی عناصر صحنه و استفاده های متعدد و تمثیلی از اشیا و وسایل بزرگ و حجیم در آن ها نظرگیر است. علی رفیعی همچون اغلب همکارانش از دهۀ ۱۳۷۰ش به تجربه اندوزی در سینما علاقه مند شد، و در ۱۳۸۳ش فیلم بهار خزر که به ماهی ها عاشق می شوند تغییر نام یافت را ساخت.
رفیعی، علی
کارگردان و طراح تئاتر ایران. از ۱۳۵۴ کارش را در تئاتر آغاز کرد، و در ردیف کارگردان ها و طراحان هنری مطرح قرار گرفت. طراحی هنری نمایش نامه هایش را خودش انجام می دهد، و آن را جزو وظایف کارگردان می داند. طراحی صحنه و لباس نمایش نامۀ یادگار سال های شن، که در ۱۳۷۱ش در «تالار وحدت» اجرا شد، یکی از کارهای شاخص او محسوب می شود، که پرداخت و جلوه ای اپرایی داشت. از نمایش نامه های دیگر اوست: آنتیگونه، خاطرات و کابوس های یک جامه دار از قتل میرزاتقی خان فراهانی، شیون و استغاثه پای دیوار بزرگ شهر، جنایت و مکافات، عروسی خون، و شازده احتجاب، که سادگی عناصر صحنه و استفاده های متعدد و تمثیلی از اشیا و وسایل بزرگ و حجیم در آن ها نظرگیر است. علی رفیعی همچون اغلب همکارانش از دهۀ ۱۳۷۰ش به تجربه اندوزی در سینما علاقه مند شد، و در ۱۳۸۳ش فیلم بهار خزر که به ماهی ها عاشق می شوند تغییر نام یافت را ساخت.
wikijoo: رفیعی،_علی_(اصفهان_۱۳۱۷ش)