لعن و دشنام و هر گونه اهانتی به پیامبر اسلام (ص).
سب النبی
دانشنامه عمومی
سب النبی به معنی توهین و اهانت به مقدسات اسلام است. این امر براساس قوانین مجازات اسلامی ایران با اعدام مجازات می شود.
سب در لغت به معنی دشنام دادن، نفرین کردن و اهانت است. در کتاب ترمینولوژی حقوق دکتر لنگرودی نیز در تعریف سب گفته است: «سبّ یعنی دشنام و بدگویی با جملات انشایی و آن عبارت است از ذکر الفاظ یا نوشته های ناخوش به کسی به قصد تحقیر و اهانت به صورت هجو و غیر آن. مجرم را سابّ گویند. از بزه های ضد شرف و عرض است. مجنی علیه را مسبوب گویند شتم نیز سبّ است. سبّ از مصادیق ایذاء است. سبّ نبی، کبیره است».
براساس قوانین مجازات اسلامی ایران:
هر کس به مقدسات اسلام یا هر یک انبیاء یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدّیقه طاهره (س) اهانت نماید، اگر مشمول حکم سابّ النبی باشد، اعدام می شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.
سب در لغت به معنی دشنام دادن، نفرین کردن و اهانت است. در کتاب ترمینولوژی حقوق دکتر لنگرودی نیز در تعریف سب گفته است: «سبّ یعنی دشنام و بدگویی با جملات انشایی و آن عبارت است از ذکر الفاظ یا نوشته های ناخوش به کسی به قصد تحقیر و اهانت به صورت هجو و غیر آن. مجرم را سابّ گویند. از بزه های ضد شرف و عرض است. مجنی علیه را مسبوب گویند شتم نیز سبّ است. سبّ از مصادیق ایذاء است. سبّ نبی، کبیره است».
براساس قوانین مجازات اسلامی ایران:
هر کس به مقدسات اسلام یا هر یک انبیاء یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدّیقه طاهره (س) اهانت نماید، اگر مشمول حکم سابّ النبی باشد، اعدام می شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.
wiki: سب النبی
دانشنامه آزاد فارسی
سَبُّ النَبی
به معنی توهین و ناسزا به پیامبر اکرم (ص). به سَب کننده ساب النبی گویند. عده ای قلیل گویند که سایر انبیا (ع) نیز ملحق به پیامبر اکرم (ص) هستند. حکم ساب النبی اعدام است. سَب امامان (ع) نیز همین حکم را دارد.
به معنی توهین و ناسزا به پیامبر اکرم (ص). به سَب کننده ساب النبی گویند. عده ای قلیل گویند که سایر انبیا (ع) نیز ملحق به پیامبر اکرم (ص) هستند. حکم ساب النبی اعدام است. سَب امامان (ع) نیز همین حکم را دارد.
wikijoo: سب_النبی
پیشنهاد کاربران
باسلام، حضرت علی "ع"به کسی که به او ضربه زد گفت فقط یک ضربه بزنید حال چگونه است که اگرکسی فرضا اهانتی کرد اعدام شود ؟
در جواب بنده خدا👇
رسول الله صلی الله علیه وآله و ائمه علیهم السلام در مواجهه با اهانت کنندگان از باب گذشتن از حق خود بسبب خلق رؤوفانه ای که داشتند برخوردی مهربانانه داشتند کما اینکه در سفارشات مکرر ازیشان به پیروان خود از رهاکردن اهانت کننده و پاسخ ندادن به دشنام او توصیه وارد شده است.
اما👇👇👇
من و شما مکلف به اجرای قانون شرع هستیم. قانون شرع چنین می گوید و ما حق گذشتن از حق رسول خدا و پیشوایان را نداریم. همانطور که شما نمی توانید کسی را که به برادرتان دشنام داده را ببخشید بلکه این برادرتان است که این حق را دارد و اگر نخواهد می تواند با شکایت برای دشنام دهنده مجازات شلاق تعزیری ( و یا حدی در صورت نسبت قذف ) را رقم بزند. به همین حالت شما حق بخشش و سکوت در برابر اهانت کننده به رسول خدا و . . . را که شرع نیز برایش مجازات تعیین کرده ندارید.
منابع اخذ قانون شرع هم قرآن است و سنت و مابقی منابع نیز رجوعشان به ایندوست ( مثل اجماع و عقل )
رسول الله صلی الله علیه وآله و ائمه علیهم السلام در مواجهه با اهانت کنندگان از باب گذشتن از حق خود بسبب خلق رؤوفانه ای که داشتند برخوردی مهربانانه داشتند کما اینکه در سفارشات مکرر ازیشان به پیروان خود از رهاکردن اهانت کننده و پاسخ ندادن به دشنام او توصیه وارد شده است.
اما👇👇👇
من و شما مکلف به اجرای قانون شرع هستیم. قانون شرع چنین می گوید و ما حق گذشتن از حق رسول خدا و پیشوایان را نداریم. همانطور که شما نمی توانید کسی را که به برادرتان دشنام داده را ببخشید بلکه این برادرتان است که این حق را دارد و اگر نخواهد می تواند با شکایت برای دشنام دهنده مجازات شلاق تعزیری ( و یا حدی در صورت نسبت قذف ) را رقم بزند. به همین حالت شما حق بخشش و سکوت در برابر اهانت کننده به رسول خدا و . . . را که شرع نیز برایش مجازات تعیین کرده ندارید.
منابع اخذ قانون شرع هم قرآن است و سنت و مابقی منابع نیز رجوعشان به ایندوست ( مثل اجماع و عقل )
تحلیل دوست عزیزمان در بالا و مثالشان بسیار عجیب است. کسی به برادر من دشنام بدهد و برادرم گذشت کند اما من که برادرش هستم نمی گذرم!!!!!!! تازه در این چنین مثال نامربوطی ، بحث دو برادر است و ربطی به این موضوع ندارد. به نظر بنده هم این چنین قوانینی فقط صدمه به اسلام و مقدسات است
کلمات دیگر: