زندگی و دیگر هیچ فیلمی ست ایرانی، ساخته ی عباس کیارستمی که در سال ۱۳۷۰ خورشیدی ساخته شد. این فیلم پاره ی دوم از سه گانه کوکر است، دو فیلمِ دیگر خانه دوست کجاست؟ و زیر درختان زیتون هستند.
برنده ی جایزه ی بخشِ نوعی نگاه، در چهل وپنجمین جشنواره فیلم کن، فرانسه ۱۹۹۲
برنده ی جایزه ی ویژه ی منتقدان، در هفدهمین جشنواره ی بین المللیِ فیلمِ سائوپولو، برزیل ۱۹۹۳
سه روز پس از زلزله ی خرداد ۱۳۶۹ در استان گیلان، پدر و پسری از تهران به منطقه ی زلزله زده و به جستجوی بابک و احمد احمدپور، بازیگرانِ فیلمِ خانه دوست کجاست؟، می روند. به دلیلِ راه بندان، آن ها مجبور می شوند راه های فرعیِ مختلفی را برای رسیدن به روستای کوکر، محلّ زندگیِ پسربچّه ها، طی کنند.پدر و پسر احمد پورها را تا پایانِ فیلم نمی بینند اما خبرهایی از سلامتِ آن ها به دست می آورند.
سال ها پیش، حسین علی زاده موسیقیِ فیلمِ «زندگی و دیگر هیچ» را می سازد؛ ولی به گفته ی علیزاده، در گفتگویی که با جواد طوسی در ماهنامه ی فیلم داشت، هردو به دلیلِ یک لج بازیِ کودکانه به نتیجه نمی رسند. علی زاده دراین مصاحبه می گوید: «من می خواستم موسیقیِ فیلم را پس بگیرم و او پس داد. بعداً خودم آن را باعنوانِ «آوای مهر» منتشر کردم. اوّل همه چیز خیلی خوب پیش رفت و با عشق طیّ دو هفته موسیقی را ساختم و اصلاً بحثِ مالی هم مطرح نبود. فقط من نمی خواستم طرفِ قرادادم کانونِ پرورشِ فکری باشد.» به گفته ی علیزاده در فیلم های کیارستمی چیزی که بلاتکلیف است موسیقی است و آقای کیارستمی متوجّه نیست که در تصویرهایش چه قدر موسیقی نهفته است، پس دست به دامانِ موسیقی های دیگر می شود و اصلاً از اساس آن را حذف می کند.
برنده ی جایزه ی بخشِ نوعی نگاه، در چهل وپنجمین جشنواره فیلم کن، فرانسه ۱۹۹۲
برنده ی جایزه ی ویژه ی منتقدان، در هفدهمین جشنواره ی بین المللیِ فیلمِ سائوپولو، برزیل ۱۹۹۳
سه روز پس از زلزله ی خرداد ۱۳۶۹ در استان گیلان، پدر و پسری از تهران به منطقه ی زلزله زده و به جستجوی بابک و احمد احمدپور، بازیگرانِ فیلمِ خانه دوست کجاست؟، می روند. به دلیلِ راه بندان، آن ها مجبور می شوند راه های فرعیِ مختلفی را برای رسیدن به روستای کوکر، محلّ زندگیِ پسربچّه ها، طی کنند.پدر و پسر احمد پورها را تا پایانِ فیلم نمی بینند اما خبرهایی از سلامتِ آن ها به دست می آورند.
سال ها پیش، حسین علی زاده موسیقیِ فیلمِ «زندگی و دیگر هیچ» را می سازد؛ ولی به گفته ی علیزاده، در گفتگویی که با جواد طوسی در ماهنامه ی فیلم داشت، هردو به دلیلِ یک لج بازیِ کودکانه به نتیجه نمی رسند. علی زاده دراین مصاحبه می گوید: «من می خواستم موسیقیِ فیلم را پس بگیرم و او پس داد. بعداً خودم آن را باعنوانِ «آوای مهر» منتشر کردم. اوّل همه چیز خیلی خوب پیش رفت و با عشق طیّ دو هفته موسیقی را ساختم و اصلاً بحثِ مالی هم مطرح نبود. فقط من نمی خواستم طرفِ قرادادم کانونِ پرورشِ فکری باشد.» به گفته ی علیزاده در فیلم های کیارستمی چیزی که بلاتکلیف است موسیقی است و آقای کیارستمی متوجّه نیست که در تصویرهایش چه قدر موسیقی نهفته است، پس دست به دامانِ موسیقی های دیگر می شود و اصلاً از اساس آن را حذف می کند.
wiki: زندگی و دیگر هیچ