صنعت معنویت (به انگلیسی spirituality industry) به کسب و کارهای شکل گرفته حول ترویج معنویت و مسائل معنوی میان مردم اطلاق می گردد. این عبارت بیشتر در شبه قاره هند به دلیل اقبال مردم به افراد مدعی معنویت و به عنوان نقدی بر تجاری شدن مسئله معنویت استفاده شده است. از جمله نمونه های این موضوع بابا رامدو(Baba Ramedev) است که توانسته است پس از کسب شهرت در سال ۲۰۰۴ یک امپراطوری تجاری راه اندازی کرده است و چندبیمارستان، دانشگاه و کسب و کار املاک راه اندازی کرده است. بابا رمدو توانسته است با گسترش برند خود خط تولید داروهای گیاهی راه اندازی بکند سپس وارد بازار محصولات غذایی شده است و با تولید رشته سوپ وارد رقابت با برندهای معروفی همچون نستله و یونیلور در بازار هند شده است. بیشتر این کسب و کارها موفقیت های تجاری اوشو در جذب مخاطبان غربی را الگوی خود قرار داده اند.
در کشور آمریکا تحقیقات پیرامون گره زدن اعتلای معنویت به مصرف گرایی و خرید کالا مورد بررسی قرار گرفته است و عنوان شده است که زنان جزو بازار هدف اینگونه کسب و کارها هستند.
در کشور آمریکا تحقیقات پیرامون گره زدن اعتلای معنویت به مصرف گرایی و خرید کالا مورد بررسی قرار گرفته است و عنوان شده است که زنان جزو بازار هدف اینگونه کسب و کارها هستند.
wiki: صنعت معنویت