مجموعۀ عناصر کیفی خدمات، مانند راحتی استفاده از سامانۀ حملونقل عمومی و زیبایی و تمیزی، که بر مسافر تأثیر میگذارد
کیفیت خدمات
فرهنگ فارسی
دانشنامه عمومی
کیفیت خدمات (به انگلیسی: Quality of service) (مخفف انگلیسی: QoS) کارایی کلی شبکهٔ تلفنی یا رایانه ای را می گویند.
در زمینهٔ مکالمه راه دور، کیفیت خدمات برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ توسط اتحادیه بین المللی مخابرات تعریف شد.کیفیت خدمات تمام وجوه ارتباط را شامل می شود از جمله زمان پاسخ، افت، اکو، فرکانس پاسخ، قطعی و محدودهٔ سیگنال تا نویز.
گاهی بسته های اطلاعاتی به خاطر خطای بیت قطع می شوند که به خاطر نویز یا رابط مواصلاتی به خصوص در مورد ارتیاطات بی سیم یا با کابل مسی طولانی است.
در زمینهٔ مکالمه راه دور، کیفیت خدمات برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ توسط اتحادیه بین المللی مخابرات تعریف شد.کیفیت خدمات تمام وجوه ارتباط را شامل می شود از جمله زمان پاسخ، افت، اکو، فرکانس پاسخ، قطعی و محدودهٔ سیگنال تا نویز.
گاهی بسته های اطلاعاتی به خاطر خطای بیت قطع می شوند که به خاطر نویز یا رابط مواصلاتی به خصوص در مورد ارتیاطات بی سیم یا با کابل مسی طولانی است.
wiki: کیفیت خدمات
فرهنگستان زبان و ادب
{service quality} [حمل ونقل درون شهری-جاده ای] مجموعۀ عناصر کیفی خدمات، مانند راحتی استفاده از سامانۀ حمل ونقل عمومی و زیبایی و تمیزی، که بر مسافر تأثیر می گذارد
کلمات دیگر: