صفنیا. [ ] (اِخ ) پدریوشیا. (کتاب زکریا 6:1) (قاموس کتاب مقدس ص 556).
صفنیا
لغت نامه دهخدا
صفنیا. [ ] (اِخ ) لاوی قهاتی . (اول تواریخ ایام 6:36) (قاموس کتاب مقدس ص 556).
صفنیا. [ ] (اِخ ) لفظصفنیا یعنی مخفی شده بتوسط یهوه و او نهمین انبیاء اصغر و پسر کوشی و محتمل است که نوه ٔ حزقیای پادشاه باشد. (کتاب صفنیا1:1). تخمیناً در سال 430 قبل از مسیح یعنی در ابتدای سلطنت یوشیای پادشاه ، قبل از آنکه اصلاحات آن پادشاه نیکونهاد تکمیل گردد به نبوت شروع نمود. (صفنیا1:4 و5). انهدام نینوی را در باب 2:13-15 نبوت فرمود که گویا در سال قبل از مسیح واقع شد و هم تهدیداتی را که در 1:4-6 برضد بعلیان و چماریم و غیره شده بود اخبار فرمود و بتوسط یوشیا تکمیل یافت . (دوم پادشاهان 23:4و5). نبوتش مشتمل بر دو مطلب و در سه باب مندرج است از آن جمله نبواتی است که بر ضد بت پرستان یهودا و بت پرستان حوالی آن یعنی موآب و عمون و حبش و نینوی و هم بر ضد رؤساء و کاهنان و پیغمبران شرارت پیشه می باشد. در باب 2:1-3 طوایف را بتوبه و انابه دعوت می فرماید.در باب 3:1-7 اورشلیم را از سیاست آینده متنبه می سازد اما کلام خود را با مواعید برکات آمیز و مژده ختم می نماید. طرز عباراتش بعبارات یرمیا شباهت دارد زیرا که در سالهای اول با یرمیا معاصر بود و تاریخ او بعداز آن معلوم نیست . (قاموس کتاب مقدس صص 556-557).
صفنیا. [ ] (اِخ ) پسر معیا که در زمان سلطنت صدقیا کهانت می نمود. (دوم پادشاهان 25:18-21، ارمیا 21:1 و 29:25-29 و 37:3 و 52:24-27) (قاموس کتاب مقدس ص 556).
صفنیا. [ ] ( اِخ ) پسر معیا که در زمان سلطنت صدقیا کهانت می نمود. ( دوم پادشاهان 25:18-21، ارمیا 21:1 و 29:25-29 و 37:3 و 52:24-27 ) ( قاموس کتاب مقدس ص 556 ).
صفنیا. [ ] ( اِخ ) لاوی قهاتی. ( اول تواریخ ایام 6:36 ) ( قاموس کتاب مقدس ص 556 ).
صفنیا. [ ] ( اِخ ) پدریوشیا. ( کتاب زکریا 6:1 ) ( قاموس کتاب مقدس ص 556 ).
دانشنامه عمومی
کتاب مقدس عهد عتیق و عهد جدید، ترجمه فاضل خان همدانی، ویلیام گلن، هنری مرتن، تهران: اساطیر، ۱۳۷۹، شابک ۹۶۴-۳۳۱-۰۶۸-X
جیمز هاکس (۱۳۷۵)، قاموس کتاب مقدس، ترجمهٔ عبدالله شیبانی، تهران: اساطیر، ص. ۱۱۴
دانشنامه آزاد فارسی
پیامبری از بنی اسرائیل. یکی از کتاب های کوچک عهد عتیق بدو منسوب است. آیۀ اول کتاب می گوید که او معاصر یوشیا، پادشاه یهودا (حک: ح ۶۴۰ ـ ۶۰۹ پ م)، بوده است. کتاب صفنیا دربارۀ بت پرستی و ماده پرستی مردم سرزمین یهوداست و نجات و بازگشت بازماندگان بنی اسرائیل را از اسارت نوید می دهد.