بازاریابی نفر به نفر در واقع نوعی بازاریابی رابطه مند بوده و مبتنی بر یک ایده ساده است: «رفتار مختلف با مشتریان مختلف».
چه اطلاعاتی از مشتریان منحصر به فرد داریم.
مشتریان به ما چه می گویند (از ما چه می خواهند).
تجربه ها نشان می دهد برای اینکه مدیری در این نوع از بازاریابی به یک مدیر موفق تبدیل شود باید قادر باشد رفتار شرکت خود را بر اساس مشتریان منحصر به فرد تغییر دهد با توجه به اینکه:
اگرچه از اوایل پیدایش اینترنت به نوعی از بازاریابی نفربه نفر استفاده می شده است ولی شروع عملی آن با گسترش اینترنت و توسعه فناوری های مرتبط با آن همراه بوده و از شروع علمی آن نیز با انتشار کتاب «آینده بازاریابی نفر به نفر» در سال ۱۹۹۳ توسط دان پپرز و مارتا راجرز مقارن است. به باور نویسندگان این کتاب می توان از مشتریان به طور کامل و ۱۰۰٪ منفعت کسب نمود و برای این منظور بایستی تمرکز از «سهم بازار» را به «سهم مشتری» یا میزان درآمد قابل کسب از هر یک از مشتریان تغییر داد.
برای اجرای بازاریابی نفر به نفر چهار مرحله وجوددارد:
چه اطلاعاتی از مشتریان منحصر به فرد داریم.
مشتریان به ما چه می گویند (از ما چه می خواهند).
تجربه ها نشان می دهد برای اینکه مدیری در این نوع از بازاریابی به یک مدیر موفق تبدیل شود باید قادر باشد رفتار شرکت خود را بر اساس مشتریان منحصر به فرد تغییر دهد با توجه به اینکه:
اگرچه از اوایل پیدایش اینترنت به نوعی از بازاریابی نفربه نفر استفاده می شده است ولی شروع عملی آن با گسترش اینترنت و توسعه فناوری های مرتبط با آن همراه بوده و از شروع علمی آن نیز با انتشار کتاب «آینده بازاریابی نفر به نفر» در سال ۱۹۹۳ توسط دان پپرز و مارتا راجرز مقارن است. به باور نویسندگان این کتاب می توان از مشتریان به طور کامل و ۱۰۰٪ منفعت کسب نمود و برای این منظور بایستی تمرکز از «سهم بازار» را به «سهم مشتری» یا میزان درآمد قابل کسب از هر یک از مشتریان تغییر داد.
برای اجرای بازاریابی نفر به نفر چهار مرحله وجوددارد:
wiki: بازاریابی نفربه نفر