کلمه جو
صفحه اصلی

بازاریابی محتوایی

دانشنامه عمومی

بازاریابی محتوایی (به انگلیسی: Content marketing) یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت می گیرد.
بازاریابی محتوایی یک فرایند چهار مرحله ای (تنظیم استراتژی، تولید محتوا، ترویج یا بازاریابی برای محتوا و آنالیز محتوا) است که بازاریابی محتوا جزئی از آن است و به راهکارهایی که جهت بازاریابی یک محتوا صورت می گیرد گفته می شود. بنابراین بازاریابی محتوایی واژه ی صحیح تری به نظر می رسد، بازاریابی محتوا نیز صحیح است، اما کاربرد متفاوتی دارد و این دو اصطلاح باید براساس کاربردشان در جایگاه های مختلفی به کار برده شوند.
در بازاریابی محتوایی تمرکز فعالیت ها بر روی وب سایت برند است و این که چگونه آدرس وب سایت را برند و تبدیل به رسانه کنیم. شبکه های اجتماعی نقش بسزایی را در بازاریابی محتوایی ایفا می کنند، مهمترین نقش آن ها ایجاد لینک هایی به وب سایت است.
در بازاریابی محتوایی، با توجه به اینکه مرکز تمرکز آن که وب سایت است از محتواهای بلند و طولانی تری مانند ویدئو، اینفوگرافی، کتاب های الکترونیکی، مقالات، صوت و... استفاده می شود.


کلمات دیگر: