کلمه جو
صفحه اصلی

بازاریابی تاثیرگذار

دانشنامه عمومی

بازاریابی تأثیرگذار. اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی تأثیرگذار) شاخه ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می شود. این نوع از بازاریابی اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می گذارند را تشخیص داده و به فعالیت های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می دهد
شناسایی اینفلوئنسرها و رتبه بندی آن ها به ترتیب اهمیت.
بازاریابی به اینفلوئنسرها، برای افزایش آگاهی از شرکت در جامعه تأثیرگذار
بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، با استفاده از اینفلوئنسرها برای افزایش آگاهی بازار از شرکت در میان بازارهای هدف
بازاریابی با اینفلوئنسرها، تبدیل اینفللوئنسرها به طرفداران شرکت.
هنگامی که یک اینفلوئنسر محتوایی تولید می کند خود را به عنوان یک خریدار بالقوه یا شخص ثالث نشان می دهد و محصول را گواهی می کند. اشخاص ثالث حتی در زنجیره تأمین هم وجود دارد (خرده فروشان، تولیدکنندگان و غیره) یا می توانند به اصطلاح اینفلوئنسرهای ارزش افزوده باشند (مانند روزنامه نگاران، فرهنگیان، تحلیلگران، مشاوران حرفه ای و غیره)
ایدهٔ جریان ارتباط دو گامی در کتاب انتخاب مردم (پائول لازارسفلد، برنارد برلسون و هازل گاودت) که در سال ۱۹۴۰ میلادی مطالعاتی بر روی روند تصمیم گیری رای دهندگان انجام گرفت، پدیدار شد. این ایده در ادامه در دو کتاب تأثیر شخصی (نوشته لارزارسفلد و الیهو کتز در سال ۱۹۹۵ میلادی) و تأثیر ارتباطات گسترده (نوشته جوزف کلاپر در سال ۱۹۶۰ میلادی) توسعه یافت.
بیشتر مباحث در موضوع تأثیر اجتماعی بر محور مقبولیت و اطمینان در محیط اجتماعی قرار دارد، همان طور که در کتاب رابرت سیالدینی آمده است: تأثیرگذاری یعنی علم و تمرین. در زمینه بازاریابی تأثیرگذار، تأثیر کمتر در مورد استدلال یا اجبار به یک دیدگاه خاص است و بیشتر در مورد ظهور تعامل های بین احزاب مختلف جامعه می باشد. تأثیر اغلب معادل دفاع است اما ممکن است گاهی منفی باشد و به همین ترتیب به مفاهیم رقیبان و متفکران نیز مرتبط می شود.


کلمات دیگر: