کلمه جو
صفحه اصلی

بازاریابی ارجاعی

دانشنامه عمومی

تحقیق ها نشان داده اند که بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing) از بهترین روش های بازاریابی است که یک شرکت در طول حیات خود می تواند از آن استفاده کند.نبو
بازاریابی ارجاعی که گاهی از آن با عنوان بازاریابی دهان به دهان نیز یاد می شود به شکل ساده شده، همان خرید یک مشتری به خاطر نظر یا پیشنهاد دیگران است.
این نوع بازاریابی از روش های بسیار مؤثر بازاریابی است زیرا مردم به نظر اطرافیان، دوستان، افراد مشهور جامعه، افراد خانواده یا ستارگان شبکه های اجتماعی بیشتر از تبلیغات مستقیم اطمینان دارند و به آن ها راحت تر اعتماد می کنند. در واقع اهمیت این موضوع را زمانی می توان به شکلی روشن تر متوجه شد که گاهی اوقات خودمان هم برنامه های تلویزیونی و حتی لباسی که می پوشیم را تحت تأثیر اطرافیانمان انتخاب کرده ایم.
در این نوشته قصد داریم ابتدا در رابطه با این موضوع بحث کنیم که چرا بازاریابی ارجاعی اهمیت زیادی دارد و سپس مثال هایی از کمپین های موفق را با هم بررسی می کنیم. پس از آن ۷ گام عملی برای پیاده سازی بازاریابی ارجاعی را معرفی خواهیم کرد.


کلمات دیگر: