بازاریابی خدمات (به انگلیسی: service marketing) شاخه ای تخصصی از بازاریابی است که به عنوان یک رشته مطالعاتی از اوایل دهه 80 میلادی ظاهر شد و به این مفهوم می پردازد که بازاریابی خدمات شخصیتی متفاوت از بازاریابی کالاهای فیزیکی دارد.
رفتار مصرف کننده
مدیریت انتظارات مشتریان
بازاریابی خدمات معمولاً شامل خدمات شرکت-مصرف کننده (B2C) و شرکت-شرکت (B2B) می شود و شامل بازاریابی مواردی چون خدمات ارتباطی، خدمات مالی، انواع خدمات هتلداری، توریسم، تفریحات، خدمات سرگرمی، کرایه ماشین، خدمات درمانی، خدمات تخصصی و خدمات تجاری است. بازاریابان خدمات معمولاً از آمیخته بازاریابی (marketing mix) توسعه یافته که شامل هفت مورد است (seven Ps) استفاده می کنند.
رفتار مصرف کننده
مدیریت انتظارات مشتریان
بازاریابی خدمات معمولاً شامل خدمات شرکت-مصرف کننده (B2C) و شرکت-شرکت (B2B) می شود و شامل بازاریابی مواردی چون خدمات ارتباطی، خدمات مالی، انواع خدمات هتلداری، توریسم، تفریحات، خدمات سرگرمی، کرایه ماشین، خدمات درمانی، خدمات تخصصی و خدمات تجاری است. بازاریابان خدمات معمولاً از آمیخته بازاریابی (marketing mix) توسعه یافته که شامل هفت مورد است (seven Ps) استفاده می کنند.
wiki: بازاریابی خدمات