کلمه جو
صفحه اصلی

بازاریابی خدمات

دانشنامه عمومی

بازاریابی خدمات (به انگلیسی: service marketing) شاخه ای تخصصی از بازاریابی است که به عنوان یک رشته مطالعاتی از اوایل دهه 80 میلادی ظاهر شد و به این مفهوم می پردازد که بازاریابی خدمات شخصیتی متفاوت از بازاریابی کالاهای فیزیکی دارد.
رفتار مصرف کننده
مدیریت انتظارات مشتریان
بازاریابی خدمات معمولاً شامل خدمات شرکت-مصرف کننده (B2C) و شرکت-شرکت (B2B) می شود و شامل بازاریابی مواردی چون خدمات ارتباطی، خدمات مالی، انواع خدمات هتلداری، توریسم، تفریحات، خدمات سرگرمی، کرایه ماشین، خدمات درمانی، خدمات تخصصی و خدمات تجاری است. بازاریابان خدمات معمولاً از آمیخته بازاریابی (marketing mix) توسعه یافته که شامل هفت مورد است (seven Ps) استفاده می کنند.


کلمات دیگر: