بازاریابی بر مبنای تخفیف که معمولاً از طریق دفترچه تخفیف (به انگلیسی: Discount Books) انجام می شود، شیوه نوینی از بازاریابی است.
پس از پیشرفت سریع و شگفت انگیز سیستم های خرید گروهی که در آن کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می دهند به شرط اینکه حداقل تعدادی خاصی از خریداران آن کالا یا جنس پیشنهاد شده را بخرند سیستمهای بازاریابی بر مبنای تخفیف با هدف از بین بردن شرط گروهی بودن خریدها به آرامی شکل گرفت.
در واقع در این روش یک شرکت بازاریابی به صورت واسط بین خریداران و ارائه دهندگان کالا یا خدمات قرار می گیرد و هدایت مشتریها را به سمت این مراکز خرید به عهده می گیرد. در عوض مراکز ارائه دهنده کالا یا خدمات، حق بازاریابی را که بایستی به شرکت واسط پرداخت می کرده اند را به صورت تخفیف به خود مشتریها ارائه می دهند.
در ابتدا در سال ۲۰۰۰ تجارت بر خط و پس از آن سایت های مزایده و حراجی ( Auction ) و خرید و فروش بسیار قوی شبیه ئی بی (Ebay) و آمازون (Amazon)شکل گرفتند. بعد از چندین سال ایده خرید گروهی شکل گرفت و شرکتهایی مثل گروپان (Groupon) توانستند در این زمینه تقش بسیار موثری ایفا کنند. در واقع ایده بازاریابی بر مبنای تخفیف از ترکیب ایده های خریدهای گروهی و کتابهای تخفیف (Discount Books) به وجود آمد.
پس از پیشرفت سریع و شگفت انگیز سیستم های خرید گروهی که در آن کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می دهند به شرط اینکه حداقل تعدادی خاصی از خریداران آن کالا یا جنس پیشنهاد شده را بخرند سیستمهای بازاریابی بر مبنای تخفیف با هدف از بین بردن شرط گروهی بودن خریدها به آرامی شکل گرفت.
در واقع در این روش یک شرکت بازاریابی به صورت واسط بین خریداران و ارائه دهندگان کالا یا خدمات قرار می گیرد و هدایت مشتریها را به سمت این مراکز خرید به عهده می گیرد. در عوض مراکز ارائه دهنده کالا یا خدمات، حق بازاریابی را که بایستی به شرکت واسط پرداخت می کرده اند را به صورت تخفیف به خود مشتریها ارائه می دهند.
در ابتدا در سال ۲۰۰۰ تجارت بر خط و پس از آن سایت های مزایده و حراجی ( Auction ) و خرید و فروش بسیار قوی شبیه ئی بی (Ebay) و آمازون (Amazon)شکل گرفتند. بعد از چندین سال ایده خرید گروهی شکل گرفت و شرکتهایی مثل گروپان (Groupon) توانستند در این زمینه تقش بسیار موثری ایفا کنند. در واقع ایده بازاریابی بر مبنای تخفیف از ترکیب ایده های خریدهای گروهی و کتابهای تخفیف (Discount Books) به وجود آمد.
wiki: بازاریابی بر مبنای تخفیف