بازاریابی رسانه های اجتماعی، افزایش ترافیک یا ورودی وب سایت یا کسب توجه به یک موضوع از طریق رسانه های اجتماعی است.برنامه های بازاریابی رسانه های اجتماعی معمولاً تمرکز بر تلاش برای ایجاد محتوایی دارند که بواسطه آن بتوانند توجه مخاطبین را در آن پلتفرم ها جلب و خوانندگان را تشویق به اشتراک گذاری آن در بین رسانه های اجتماعی کنند. تبلیغ دهان به دهان الکترونیکی (eWoM) منجر شده اشاره به هرگونه اظهارنظری دارد که مصرف کنندگان از طریق اینترنت (به عنوان مثال وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، پیام های فوری، فیدهای خبری) در رابطه با یک رخداد، کالا، خدمات، برند یا شرکت به اشتراک می گذارند. زمانی که پیام اشاره شده از کاربری به کاربر دیگر پخش و برفرض پیچیده شود، چون از یک منبع شخص ثالت و موثق می آید، نتیجه آن شکل گیری نوعی بازاریابی در رسانه به دست آورده شده در عوض رسانه پولی، است.
انتخاب رسانه های اجتماعی بالقوه ای که می شود از آن ها استفاده کرد
تعیین یک برنامه مالی
تعیین ساختار سازمانی برای مدیریت شبکه اجتماعی در بازار
گزینش مخاطب هدف
تبلیغ محصولات و خدمات
بررسی میزان عملکرد
محتوا: محتوا هر چیزی است که در رسانه های اجتماعی پست می کنید مثل یک متن، عکس در اینستاگرام یا یک ویدئو در یوتیوب.
مفهوم: اگر محتوا پادشاه است، مفهوم خداست! مثلاً ممکن است یک مطلب خیلی خوب ایجاد کنید ولی آن را در پلت فرم نامناسب قرار دهید. مثلاً ممکن است یک جمله جالب یا یک مطلب کوتاه داشته باشید و آن را در یک وبلاگ با هزاران مطلب قرار دهید به احتمال زیاد این مطلب کوتاه در بین آن ها به چشم نخواهد آمد ولی اگر آن را در توییتر قرار دهید با استقبال بیشتری مواجه می شود زیرا توییتر بهترین پلت فرم برای اشتراک گذاری مطالب کوتاه می باشد.
هشتگ ها: امروزه هشتگ ها تقریباً در اکثر رسانه های اجتماعی مثلاً توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و … به کار برده می شوند. هشتگ ها در واقع برچسب هایی هستند که موضوع مطلب را مشخص می کنند و به وسیله آن ها محتوای شما راحتتر در رسانه های اجتماعی از طریق کاربران پیدا می شود.
انتخاب رسانه های اجتماعی بالقوه ای که می شود از آن ها استفاده کرد
تعیین یک برنامه مالی
تعیین ساختار سازمانی برای مدیریت شبکه اجتماعی در بازار
گزینش مخاطب هدف
تبلیغ محصولات و خدمات
بررسی میزان عملکرد
محتوا: محتوا هر چیزی است که در رسانه های اجتماعی پست می کنید مثل یک متن، عکس در اینستاگرام یا یک ویدئو در یوتیوب.
مفهوم: اگر محتوا پادشاه است، مفهوم خداست! مثلاً ممکن است یک مطلب خیلی خوب ایجاد کنید ولی آن را در پلت فرم نامناسب قرار دهید. مثلاً ممکن است یک جمله جالب یا یک مطلب کوتاه داشته باشید و آن را در یک وبلاگ با هزاران مطلب قرار دهید به احتمال زیاد این مطلب کوتاه در بین آن ها به چشم نخواهد آمد ولی اگر آن را در توییتر قرار دهید با استقبال بیشتری مواجه می شود زیرا توییتر بهترین پلت فرم برای اشتراک گذاری مطالب کوتاه می باشد.
هشتگ ها: امروزه هشتگ ها تقریباً در اکثر رسانه های اجتماعی مثلاً توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و … به کار برده می شوند. هشتگ ها در واقع برچسب هایی هستند که موضوع مطلب را مشخص می کنند و به وسیله آن ها محتوای شما راحتتر در رسانه های اجتماعی از طریق کاربران پیدا می شود.