بازاریابی بین المللی، در ساده ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیم گیری کند. پیچیده ترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان می باشد.
تولید ناخالص ملی
توزیع درآمد
نرخ ارز
نرخ تورم
نرخ بهرهٔ بانک ها
حجم سرمایه گذاری خارجی و داخلی
مصرف سرانه
طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین المللی عبارت است از انجام فعالیت های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.
مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بین المللی را به وجود می آورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور (های) دیگر، اتخاذ استراتژی های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.
حیطه عمل در بازاریابی به طور کلی به دو بخش قابل کنترل و غیرقابل کنترل تقسیم بندی می گردد. عوامل قابل کنترل شامل سیاست های کالا و خدمات، برنامه فروش، قیمت گذاری و توزیع است که آمیخته بازاریابی شرکت نام دارد و مستقیماً تحت کنترل و برنامه ریزی خود شرکت است. شرکت می تواند بر اساس شرایط رقابتی بازار، محدودیت های قانونی، سلایق مصرف کنندگان و استراتژی خود برنامه آمیخته بازاریابی را تدوین و اجرا کند.
تولید ناخالص ملی
توزیع درآمد
نرخ ارز
نرخ تورم
نرخ بهرهٔ بانک ها
حجم سرمایه گذاری خارجی و داخلی
مصرف سرانه
طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین المللی عبارت است از انجام فعالیت های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.
مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بین المللی را به وجود می آورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور (های) دیگر، اتخاذ استراتژی های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.
حیطه عمل در بازاریابی به طور کلی به دو بخش قابل کنترل و غیرقابل کنترل تقسیم بندی می گردد. عوامل قابل کنترل شامل سیاست های کالا و خدمات، برنامه فروش، قیمت گذاری و توزیع است که آمیخته بازاریابی شرکت نام دارد و مستقیماً تحت کنترل و برنامه ریزی خود شرکت است. شرکت می تواند بر اساس شرایط رقابتی بازار، محدودیت های قانونی، سلایق مصرف کنندگان و استراتژی خود برنامه آمیخته بازاریابی را تدوین و اجرا کند.
wiki: بازاریابی بین المللی