اما امروزه مدیران ورهبران سازمان ها در یافته اند که به یادگیری، به عنوان پدیده ای ارزشمند بنگرند و برای موفقیت در ایجاد آینده ای بهتر، سازمانی را پرورش دهند که به خوبی و به طور اثر بخش و پایدار در پی فراگیری باشد و برای حفظ بقای خود با دگرگونیها هماهنگ گردد.
یادگیری که فرایندی مادام العمراست، تعاریف گوناگونی دارد.
از دیدگاه فردی، یادگیری، دسترسی به اطلاعات، درک آن و کسب مهارتهاست.از دیدگاه سازمانی، یادگیری، بر به دست آوردن سنت ها، دیدگاهها، استراتژیها و انتقال دادن دانش متمرکز است.که البته در هر دو دیدگاه، یادگیری با ابداع، تشخیص، خلاقیت، کشف و تولید دانش جدید همراه است.
رفتار خودش را طوری تعدیل می کند که منعکس کننده دانش ودیدگاه های جدید باشد.سازمان یادگیرنده به گفته گاروین، عبارت است از مهارت و توانائی سازمان در ایجاد کسب و انتقال دانش واصلاح رفتارافراد برای انعکاس دانش وبینش جدید.پیتر سنگه پنج مبنا رابرای سازمان یاد گیرنده در نظر گرفته که در شکل زیر خلاصه شده است:
یادگیری سازمانی، فعالیت بلند مدتی است که شرایط را به شرایط سودمند رقابتی تبدیل میسازد.
یادگیری که فرایندی مادام العمراست، تعاریف گوناگونی دارد.
از دیدگاه فردی، یادگیری، دسترسی به اطلاعات، درک آن و کسب مهارتهاست.از دیدگاه سازمانی، یادگیری، بر به دست آوردن سنت ها، دیدگاهها، استراتژیها و انتقال دادن دانش متمرکز است.که البته در هر دو دیدگاه، یادگیری با ابداع، تشخیص، خلاقیت، کشف و تولید دانش جدید همراه است.
رفتار خودش را طوری تعدیل می کند که منعکس کننده دانش ودیدگاه های جدید باشد.سازمان یادگیرنده به گفته گاروین، عبارت است از مهارت و توانائی سازمان در ایجاد کسب و انتقال دانش واصلاح رفتارافراد برای انعکاس دانش وبینش جدید.پیتر سنگه پنج مبنا رابرای سازمان یاد گیرنده در نظر گرفته که در شکل زیر خلاصه شده است:
یادگیری سازمانی، فعالیت بلند مدتی است که شرایط را به شرایط سودمند رقابتی تبدیل میسازد.
wiki: یادگیری سازمانی