کلمه جو
صفحه اصلی

هاکوپیان

دانشنامه عمومی

هاکوپیان(به انگلیسی: Hacoupian) در بهار سال ۱۳۴۹ توسط سومبات هاکوپیان، یک ایرانی ارمنی تبار، با امکانات و سرمایه اندک بنیان گذاری شد. در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شرکت های طراحی و تولید پوشاک در ایران است که انواع پوشاک مردانه را طراحی و تولید می کند و دفتر مرکزی آن در شهر تهران واقع شده است. هاکوپیان موفق به دریافت بیش از ۳۰ جایزه بین المللی و ۲ جایزه ملی گردیده است و اینک با ایجاد ۲۳ فروشگاه زنجیره ای در سراسر کشور ایران، طراحی سیستم مشتری مداری نوین، توسعهٔ بخش های طراحی تولید و توزیع با ایجاد یک کارخانهٔ تولید کت و شلوار کلاسیک و اسپرت و یک کارخانهٔ تولید پیراهن و نیز همکاری با دانشگاه های ایران در رابطه با آموزش این رشته از طریق تدریس و نشر کتاب و برقراری و حفظ ارتباط با کلیهٔ مراکز مد اروپایی، موجب ایجاد فرصت برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این رشته شده است.
احداث و واگذاری مدرسه مریم مقدس ۱ در شهر بم
احداث و واگذاری مدرسه مریم مقدس ۲ در شهر بومهن
شرکت واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان با هدف گذاری بلند مدت در سال ۱۳۴۹ توسط سومبات هاکوپیان بنیان نهاده شد. این شرکت اولین و بزرگترین طراح و تولیدکننده تمام صنعتی پوشاک در ایران است. سومبات هاکوپیان بنیانگذار این شرکت از دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از سال ها کسب تجربه در سال ۱۳۴۹ کارگاه کوچکی را در تهران تأسیس کرد. در ابتدای دهه ۸۰ آن کارگاه با هدف گذاری های بلند مدت و اندیشمندانه تبدیل به یک شرکت صنعتی و کسب و کاری خانوادگی شد. با راه اندازی تکنولوژی هزاره سوم صنعت پوشاک در خطوط تولیدی این شرکت، هنر خیاطی با صنعت در هم آمیخت. فرایند تولید کت و شلوار و پیراهن در کارخانه های هاکوپیان و نوراشن در بومهن تهران انجام می گیرد. هاکوپیان برای تأمین پارچه و مواد اولیه محصولات خود با برترین تولیدکنندگان از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان و ترکیه همکاری می کند. از همان ابتدا با هدف افزایش و تضمین کیفیت محصولات، کارشناسان هاکوپیان برای آموختن دانش نوینِ صنعت پوشاک به دوره های تخصصی مختلف مد و پوشاک در کشورهای اروپایی اعزام می شوند. در طی ۴۵ سال توانسته است در بخش طراحی، مدسازی و تولید، در حیطه خدمات فروش و پس از فروش، فعالیت های خود را در سطح استانداردهای اروپایی مطرح نماید. این واحد در حال حاضر دارای بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ مشترک ثابت در داخل و خارج از کشور است.
از جمله مهترین اقداماتی که در راستای مسئولیت های اجتماعی توسط هاکوپیان صورت گرفته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
هاکوپیان با پابندی به سه اصل زیبایی، وقار و کیفیت، تکیه بر دانش و فناوری های جدید، توسعه منابع انسانی ارزشمند و بازنگری مداوم در اهداف و اندیشه ها، توانسته است موفقیت ها و افتخارات بسیاری به دست آورد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:رافی، هاکوپ ملیک (سلماس ۱۸۳۵ـ تفلیس ۱۸۸۸)


کلمات دیگر: