چری تیگو ۵ محصول شرکت چری است که در ایران توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می شود.این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که با گیربکس ۷ سرعته CVT جفت می شود. از این شاسی بلند لوکس نمی توان انتظار شتاب اولیه آنچنانی داشت، اما در دور بالا و شتاب ثانویه راننده را نا امید نمی کند. گیربکس CVT در حالت تعویض دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد و در این حالت اگر دنده را سبک نکید، دور موتور روی محدوده رد لاین نگه داشته می شود تا از حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخاری پیشرانه استفاده کنید.
تیگو ۵ فیس لیفت همانند نسخه اولیه از موتوری ۲٫۰ لیتری با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر سود می برد که نیروی خود را به واسطه گیربکس CVT به چرخ های جلو می رساند، به گفته مدیران خودرو، برای نسخه فیس لیفت آپدیت های نرم افزاری بر روی موتور و گیربکس اعمال شده است و از همین رو عملکرد خودرو بهبود یافته، در عمل نیز می توان گفت که تا حدی نتیجه این تغییرات محسوس است، آنچنان که در مدل قبلی چری تیگو ۵، شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۷ ثانیه به طول می انجامید اما این زمان در تیگو ۵ فیس لیفت به حدود ۱۵ ثانیه کاهش یافته است، در واقع اگر از شیوه مرسوم لانچ کردن (نگه داشتن همزمان پدال گاز و ترمز و رها کردن ناگهانی ترمز) برای شتاب گیری بهتر استفاده کنید، حتی نتیجه بازهم بهتر می شود. کیفیت کابین چری تیگو ۵ در نسخه اولیه نیز مناسب به نظر می رسید و از رقبایی چون جک S5 اتوماتیک بهتر بود، اما آنچه در نسخه فیس لیفت تغییر کرده، ارگونومی برخی اجزاست، برای مثال حالا امکان تعویض حالت رانندگی از اقتصادی به اسپرت با فشردن یک دکمه بر روی کنسول وسط امکان پذیر است اما برای چنین کار ساده ای در نسخه قبلی نیازمند یافتن و فشردن یک دکمه کوچک در قسمت های سمت چپ داشبورد بودید که اغلب به دلیل قرار گرفتن در پشت انحنای فرمان به خوبی دیده هم نمی شد.مانیتور لمسی هفت اینچی نسخه قبلی جای خود را به نمونه ای هشت اینچی داده است که به دوربین دید عقب داینامیک (با قابلیت نشان دادن مسیر حرکت دنده عقب همزمان با گردش فرمان) نیز مجهز است. در کنار این سیستم مفید، دو ایربگ جانبی نیز در نسخه فول در نظر گرفته شده اند که در نسخه ارزان قیمت تر تیگو ۵ (با قیمت حدود ۹۴) میلیون وجود ندارند. افزوده شدن گرمکن صندلی های جلو و جمع شدن آینه های جانبی به واسطه وجود موتور برقی از جمله دیگر تفاوت های مدل فول چری تیگو۵ فیس لیفت نسبت به نسخه ساده تر و قدیمی است.در مجموع با نگاهی به کاتالوگ مشخصات رفاهی و آپشن های تیگو ۵ می توان دریافت که این خودرو یکی از پر امکانات ترین و لوکس ترین خودرو کراس اوور قابل انتخاب با بودجه ای ۱۰۰ میلیون تومان است و از این حیث نقطه ضعف خاصی نسبت به رقبا (یا حتی خودروهای دست دوم هم قیمت خود) ندارد.
ترمزها مانند نسخه قبلی از عملکرد مناسبی برخوردارند و به گفته مدیران شرکت، فنربندی نیز عملکرد نرم تری را در مواجه با شرایط ناهموار از خود نشان می دهد، هرچند تست این مورد اخیر در مسیر هموار و ساده پیست آزادی چندان امکان پذیر نیست.
تیگو ۵ از حیث هندلینگ می تواند نمره قبولی را از آن خود کند و در شرایط بحرانی نیز ESP به موقع وارد عمل شده و عملکرد دقیقی از خود نشان می دهد، جالب است که متأسفانه برخی خودروهای دیگر رقیب نظیر BYD S6 علی رغم قیمت بالا از سامانه ESP بی بهره اند و ایمنی فعال کمتری را نسبت به تیگو ۵ ارائه می دهند.
تیگو ۵ فیس لیفت همانند نسخه اولیه از موتوری ۲٫۰ لیتری با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر سود می برد که نیروی خود را به واسطه گیربکس CVT به چرخ های جلو می رساند، به گفته مدیران خودرو، برای نسخه فیس لیفت آپدیت های نرم افزاری بر روی موتور و گیربکس اعمال شده است و از همین رو عملکرد خودرو بهبود یافته، در عمل نیز می توان گفت که تا حدی نتیجه این تغییرات محسوس است، آنچنان که در مدل قبلی چری تیگو ۵، شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۷ ثانیه به طول می انجامید اما این زمان در تیگو ۵ فیس لیفت به حدود ۱۵ ثانیه کاهش یافته است، در واقع اگر از شیوه مرسوم لانچ کردن (نگه داشتن همزمان پدال گاز و ترمز و رها کردن ناگهانی ترمز) برای شتاب گیری بهتر استفاده کنید، حتی نتیجه بازهم بهتر می شود. کیفیت کابین چری تیگو ۵ در نسخه اولیه نیز مناسب به نظر می رسید و از رقبایی چون جک S5 اتوماتیک بهتر بود، اما آنچه در نسخه فیس لیفت تغییر کرده، ارگونومی برخی اجزاست، برای مثال حالا امکان تعویض حالت رانندگی از اقتصادی به اسپرت با فشردن یک دکمه بر روی کنسول وسط امکان پذیر است اما برای چنین کار ساده ای در نسخه قبلی نیازمند یافتن و فشردن یک دکمه کوچک در قسمت های سمت چپ داشبورد بودید که اغلب به دلیل قرار گرفتن در پشت انحنای فرمان به خوبی دیده هم نمی شد.مانیتور لمسی هفت اینچی نسخه قبلی جای خود را به نمونه ای هشت اینچی داده است که به دوربین دید عقب داینامیک (با قابلیت نشان دادن مسیر حرکت دنده عقب همزمان با گردش فرمان) نیز مجهز است. در کنار این سیستم مفید، دو ایربگ جانبی نیز در نسخه فول در نظر گرفته شده اند که در نسخه ارزان قیمت تر تیگو ۵ (با قیمت حدود ۹۴) میلیون وجود ندارند. افزوده شدن گرمکن صندلی های جلو و جمع شدن آینه های جانبی به واسطه وجود موتور برقی از جمله دیگر تفاوت های مدل فول چری تیگو۵ فیس لیفت نسبت به نسخه ساده تر و قدیمی است.در مجموع با نگاهی به کاتالوگ مشخصات رفاهی و آپشن های تیگو ۵ می توان دریافت که این خودرو یکی از پر امکانات ترین و لوکس ترین خودرو کراس اوور قابل انتخاب با بودجه ای ۱۰۰ میلیون تومان است و از این حیث نقطه ضعف خاصی نسبت به رقبا (یا حتی خودروهای دست دوم هم قیمت خود) ندارد.
ترمزها مانند نسخه قبلی از عملکرد مناسبی برخوردارند و به گفته مدیران شرکت، فنربندی نیز عملکرد نرم تری را در مواجه با شرایط ناهموار از خود نشان می دهد، هرچند تست این مورد اخیر در مسیر هموار و ساده پیست آزادی چندان امکان پذیر نیست.
تیگو ۵ از حیث هندلینگ می تواند نمره قبولی را از آن خود کند و در شرایط بحرانی نیز ESP به موقع وارد عمل شده و عملکرد دقیقی از خود نشان می دهد، جالب است که متأسفانه برخی خودروهای دیگر رقیب نظیر BYD S6 علی رغم قیمت بالا از سامانه ESP بی بهره اند و ایمنی فعال کمتری را نسبت به تیگو ۵ ارائه می دهند.
wiki: چری تیگو ۵