کلمه جو
صفحه اصلی

کارزار تبلیغاتی

دانشنامه عمومی

کارزار تبلیغاتی یا پویش تبلیغاتی در مدیریت تبلیغات به مجموعه عملیات برنامه ریزی شده برای تبلیغ کردن یک مؤسسه یا کالاهای آن می گویند.کارزار تبلیغاتی توسط یک دفتر تبلیغاتی (یا یک شخص یا گروه که وظایف دفتر تبلیغاتی را انجام می دهد) تدوین و اجرا می شود و در واقع، سازمان بندی داخلی دفتر تبلیغاتی برای اجرای برنامه تبلیغاتی است. کارزارهای تبلیغاتی به صورت ماهانه، فصلی، سالیانه یا مقطعی توسط تبلیغاتچی ها، مدیران تبلیغات یا شرکت ها و آژانسهای تبلیغاتی اجرا می گردد.
در اجرای یک کارزار تبلیغاتی کلیه پیامها با یک مسیر خاص شروع می شوند و با ابزاری متفاوت روایت همان مطلب هستند و تا انتهای کمپین تنها بر روی همان شعار اولیه تأکید دارند.
در الگوی سیستمی مدیریت تبلیغات، برنامه تبلیغاتی، عنصر نیست، بلکه خروجی عنصر دفتر تبلیغاتی است. مثلاً یک دفتر تبلیغاتی فرضی، که دارای سازمان داخلی متشکل از شش مدیریت است، یک ورودی شرح وظایف تبلیغات و یک خروجی برنامه تبلیغاتی دارد.
کمپین تبلیغاتی، برخلاف باور بسیاری، الزامی به چند وجهی بودن ندارد، در حقیقت کمپین های تبلیغاتی می توانند تنها در بستر آنلاین اجرایی شوند یا به صورت کامل بر بسترهای آفلاین باشند. هر کمپین تبلیغاتی برای معرفی، افزایش فروش یا تغییر نگاه کاربران نسبت به یک محصول یا خدمت طراحی می شود و پیش و پس از اجرای آن می بایست میزان تأثیرگذاری آن را ارزیابی نمود.

پیشنهاد کاربران

کمپین


کلمات دیگر: