هتل قدیم رامسر هتلی تاریخی در مرکز شهر رامسر در استان مازندران ایران است.
۲ قسمت از سریال کارآگاه علوی در این هتل ساخته شد.
در سال ۱۳۴۹ میزبان اولین کنفرانس، کنوانسیون حفظ تالابهای رامسر که مقر آن در لندن می باشد بوده است.
صحنه های از سریال روزگار قریب در این هتل فیلم برداری شد.
بخش هایی از سریال خط قرمز در کنار این هتل فیلم برداری شد.
مدیریت فعلی هتل درصدد است که آن را تبدیل به موزه کرده و می گوید این یکی از معدود هتل هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است.
با آغاز دوره پادشاهی رضاشاه، اهل دربار سفرهای زیادی را به اروپا انجام می دادند و شیفتهٔ پیشرفت، نظم و آثار فرهنگی و تمدنی در کشورهای اروپایی شده بودند و هنگامی که از سفر بازمی گشتند؛ از هنرمندان و استادان ایران می خواستند که آثاری همانند آنچه که در اروپا دیدند را خلق کنند. محقق شدن این درخواست ها نیازمند این بود که فنون و روش هایی متفاوت با فنون سنتی رایج به کار گرفته شود. از این رو آثاری که بوجود می آمدند؛ یا کاملاً تقلید از نمونه های خارج بودند یا آمیزه ای از فرهنگ ایرانی با سایر کشورها بودند. عواملی مانند ملی گرایی، باستان گرایی و نظامی گری نیز در خلق این آثار نقش داشت.
در دهه اول سلطنت پهلوی تا میانه های دهه دوم، به دلیل نبود آموزش عالی دانشگاهی در رشته های گوناگون مهندسی، بیشتر مهندس هایی که بعداً در ایران به فعالیت مهندسی و معماری پرداختند، کسانی بودند که در سال های ۱۳۰۰ به بعد به اروپا رفته و از سال های ۱۳۱۴ به بعد وارد ایران شده بودند، از این رو برخی کارشناسان طراحی و ساخت پروژه هتل قدیم توسط مهندسین غیر ایرانی مانند مهندسان کشور آلمان را؛ امری بدیهی می دانند. گفته می شود که یک ایرانی ارمنی زبان مقیم آلمان به نام مهندس غریبیان نقشهٔ این هتل را طراحی کرده است. در خصوص برآورد هزینه انجام شده برای ساخت این هتل اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.
۲ قسمت از سریال کارآگاه علوی در این هتل ساخته شد.
در سال ۱۳۴۹ میزبان اولین کنفرانس، کنوانسیون حفظ تالابهای رامسر که مقر آن در لندن می باشد بوده است.
صحنه های از سریال روزگار قریب در این هتل فیلم برداری شد.
بخش هایی از سریال خط قرمز در کنار این هتل فیلم برداری شد.
مدیریت فعلی هتل درصدد است که آن را تبدیل به موزه کرده و می گوید این یکی از معدود هتل هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است.
با آغاز دوره پادشاهی رضاشاه، اهل دربار سفرهای زیادی را به اروپا انجام می دادند و شیفتهٔ پیشرفت، نظم و آثار فرهنگی و تمدنی در کشورهای اروپایی شده بودند و هنگامی که از سفر بازمی گشتند؛ از هنرمندان و استادان ایران می خواستند که آثاری همانند آنچه که در اروپا دیدند را خلق کنند. محقق شدن این درخواست ها نیازمند این بود که فنون و روش هایی متفاوت با فنون سنتی رایج به کار گرفته شود. از این رو آثاری که بوجود می آمدند؛ یا کاملاً تقلید از نمونه های خارج بودند یا آمیزه ای از فرهنگ ایرانی با سایر کشورها بودند. عواملی مانند ملی گرایی، باستان گرایی و نظامی گری نیز در خلق این آثار نقش داشت.
در دهه اول سلطنت پهلوی تا میانه های دهه دوم، به دلیل نبود آموزش عالی دانشگاهی در رشته های گوناگون مهندسی، بیشتر مهندس هایی که بعداً در ایران به فعالیت مهندسی و معماری پرداختند، کسانی بودند که در سال های ۱۳۰۰ به بعد به اروپا رفته و از سال های ۱۳۱۴ به بعد وارد ایران شده بودند، از این رو برخی کارشناسان طراحی و ساخت پروژه هتل قدیم توسط مهندسین غیر ایرانی مانند مهندسان کشور آلمان را؛ امری بدیهی می دانند. گفته می شود که یک ایرانی ارمنی زبان مقیم آلمان به نام مهندس غریبیان نقشهٔ این هتل را طراحی کرده است. در خصوص برآورد هزینه انجام شده برای ساخت این هتل اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.
wiki: هتل قدیم رامسر