قانون پارکینسون
فارسی به انگلیسی
Parkinson's Law
دانشنامه عمومی
قانون پارکینسون مفهومی رایج در مدیریت است و مضمون آن این است که «هر کار به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده طول می کشد.»
مدیریت زمان
جوایز داروین
قوانین مورفی
نام آن از نام تاریخدان انگلیسی سیرال نورث کوت پارکینسون گرفته شده که در سال ۱۹۵۵ در مقاله ای طنزآمیز در مجله اکونومیست به این قانون اشاره کرده است.
این قانون زمینهٔ گسترش بی رویه بوروکراسی را بیان می کند. از دید این «قانون» هر کار تا زمانی که برای آن تعیین شده طول می کشد و این مدت ارتباط چندانی با میزان و ماهیت کار ندارد.
این نحوه عمل در سازمانها رخ می دهد و بوروکراسی ها بدون گسترش اهدافشان، خود گسترش می یابند.
مدیریت زمان
جوایز داروین
قوانین مورفی
نام آن از نام تاریخدان انگلیسی سیرال نورث کوت پارکینسون گرفته شده که در سال ۱۹۵۵ در مقاله ای طنزآمیز در مجله اکونومیست به این قانون اشاره کرده است.
این قانون زمینهٔ گسترش بی رویه بوروکراسی را بیان می کند. از دید این «قانون» هر کار تا زمانی که برای آن تعیین شده طول می کشد و این مدت ارتباط چندانی با میزان و ماهیت کار ندارد.
این نحوه عمل در سازمانها رخ می دهد و بوروکراسی ها بدون گسترش اهدافشان، خود گسترش می یابند.
wiki: قانون پارکینسون
کلمات دیگر: