رابرت جی پیکارد (متولد ۱۹۵۱) نویسنده و محقق آمریکایی است.
پیکارد یکی از متخصصان برجسته اقتصاد و کسب و کار رسانه است، وی به عنوان پدر مطالعات اقتصاد رسانه شناخته می شود (هرچند وی با مستقل بودن این رشته مخالف است). او استاد دانشگاه هاروارد و دانشگاه آکسفورد است. بیش از ۳۲ کتاب از پیکارد منتشر شده از جمله کتاب اقتصاد رسانه ها، اقتصاد و تأمین مالی شرکت های رسانه ای، پورتفولیو محصول رسانه، اقتصاد رسانه: مفاهیم و مسائلو تفاهم نامه های مشترک: قانون حفاظت روزنامه و کاربرد آن.
پیکارد یکی از متخصصان برجسته اقتصاد و کسب و کار رسانه است، وی به عنوان پدر مطالعات اقتصاد رسانه شناخته می شود (هرچند وی با مستقل بودن این رشته مخالف است). او استاد دانشگاه هاروارد و دانشگاه آکسفورد است. بیش از ۳۲ کتاب از پیکارد منتشر شده از جمله کتاب اقتصاد رسانه ها، اقتصاد و تأمین مالی شرکت های رسانه ای، پورتفولیو محصول رسانه، اقتصاد رسانه: مفاهیم و مسائلو تفاهم نامه های مشترک: قانون حفاظت روزنامه و کاربرد آن.
wiki: رابرت جی پیکارد