کلمه جو
صفحه اصلی

مالکیت رسانه های گروهی در ایالات متحده امریکا

دانشنامه عمومی

مالکیت رسانه های گروهی در ایالات متحده آمریکا. مالکیت انبوه رسانه ها مالکیت چندین کسب و کار رسانه ای گروهی از سوی یک فرد یا ابرشرکت است. این کسب و کارها ممکن است شامل تلویزیون آنتنی یا کابلی، فیلم، رادیو، روزنامه، مجله، انتشار کتاب، موسیقی، بازیهای کامپیوتری و دیگر بنگاه های آنلاین است. بسیاری از مباحثات بر سر تمرکز مالکیت رسانه ای در آمریکا سالهاست مشخصاً بر مالکیت ایستگاه های پخش تلویزیون، کابلی، روزنامه ها و وبسایت ها بوده است.
رسانه جریان اصلی
در طول زمان میزان ادغام های شرکت های رسانه ای زیاد شده و تعداد رسانه خبری افزایش یافته است. این بدان معناست که شرکت های کمتری تعداد رسانهٔ بیشتری دارند و مالکیت متمرکزتر شده است. در ۱۹۸۳، ۵۰٪ رسانه های را ۵۰ شرکت در کنترل داشتند، امروز ۹۰٪ رسانه ها را تنها ۵ شرکت در کنترل دارند؛
ببینید: List of assets owned by Comcast.
ببینید: List of assets owned by Disney.


کلمات دیگر: