کلمه جو
صفحه اصلی

احمد الحسن

دانشنامه عمومی

احمد الحسن رهبر جمعیت مذهبی انصار المهدی است.نبو
او که مدعی است نسبش به امام مهدی باز می گردد، در بصره و جنوب عراق متولد شده است. او ادعا می کند از علم امام مهدی بهره برده و در پایان سال ۱۹۹۹ و با دستور امام مهدی دعوت یمانی را آغاز کرده است. به گزارش الشرق الاوسط در سال ۱۹۹۹ از رشته مهندسی عمران دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد و سپس به تحصیل در حوزه علمیه نجف پرداخت و پس از سه سال دعوتش را علنا آغاز کرد. او سال هاست که مخفیانه زندگی می کند و علت اصلی متواری شدنش را فتوای برخی از مراجع مثل حائری در قم به حلال بودن ریختن خونش عنوان می کند.
احمدالحسن تاکنون پنجاه کتاب نوشته است و یارانش نیز حدود دویست کتاب نوشته اند. او می کوشد نام خود و نام شهر و روستای خود و سن و خصوصیات جسمی خود را با روایات و احادیث نشان دهد. یاران احمد الحسن در سال ۲۰۰۸ در نواحی بصره و ناصریه با پلیس عراق درگیر شدند که صدها کشته و مجروح بجا گذاشت و خاتمه یافت پس از این احمد الحسن ناپدید و حامیانش ضمن ادامه دادن تبلیغ برای وی هم زمان سعی کردند با نوشتن کتبی در تأیید او مبارزه را به عرصه کلامی بکشانند و ادعاهای وی را زنده نگه دارند.
پدر او کشاورز بوده است. یکی از برادران وی پژوهشگر انرژی هسته ای است و دارای مقالاتی در این خصوص بوده است. برادر دیگر احمد الحسن نیز با درجه سرهنگی در ارتش خدمت می کرده است.

نقل قول ها

سید احمد الحسن (زاده ۱۹۶۸ میلادی) در منطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره است. او در سال ۱۹۹۹ از رشته مهندسی عمران دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد و سپس به تحصل در حوزه علمیه نجف پرداخت. به گزارش الشرق الاوسط وی در سال ۲۰۰۴ دعوت خود را آغاز نمود. او بیش از پنجاه کتاب نوشته است.
• انسان عاقل و آزاده نمی گوید من پدرانم را بر دینی یافتم و بر آن باقی می مانم بلکه تحقیق می کند و به حق می رسدملتقی مع المنقذ العالمی• بدان که عمل اساس نزدیکی و تقرب به خداوند است، پس هیچ خیری در علم بدون عمل نیست. بر توست که از خودت شروع کنی و نفست را با عمل کردن به آنچه خدا بدان امر نموده، اصلاح نماییجواب المنیر ج۵ سؤال ۴۰۷• کذیب رسالت های الهی عادتی است که بنی آدم به آن خو گرفته اند هیچ قومی از پیامبر خود با آغوش باز استقبال نکرده است. بلکه همواره او را مسخره و تکذیب می کردند یا او را می کشتند یا تبعید می کردند.روشنگری از دعوت فرستادگان ج۲• چطور ممکن است آنها (دوستان خدا) خود را در اوج ببینند یا چنین باوری داشته باشند، در حالی که در نگاه شان اینها (کمالات دنیا) جملگی ننگ و عار است چرا که این، به معنی آن است که آنها «من» بگویند و در کمال جسارت و گستاخی، در برابر خداوند سبحان و متعال قرار بگیرند.سفر موسی به مجمع البحرین ص۶۷• حق است و حق را می گویم: ما باید به بالا چشم بدوزیم تا عجز خود را بشناسیم و ارتقا یابیم، نه این که به پایین تر از خود نظر بیاندازیم تا به کمال خود فخر بفروشیم و هلاک گردیم. حقیقت آن است که بسیاری از افراد بر این پندار و گمان اند که آنها در اوج قرار دارند، اما هیچ کدام از آنها در اوج جای ندارند و کسانی که واقعاً بین مردم در قله هستند، خود را در اوج نمی بینند یا چنین عقیده ای ندارند؛ زیرا آنها به سادگی دریافته اند که این، یک اوج و قلّهٔ موهومی است و فاقد حقیقت می باشد، لذا چطور می توان آن را اوج نام نهاد و حال آن که وضعیتش نسبت به مافوقش، صفر است، چرا که او مطلق و نامتناهی است.سفر موسی (ع) به مجمع البحرین• خدا را خالصانه یاد کن بدون اینکه امیدوار یا خواهان اجر و ثواب دنیوی و اخروی باشیجواب المنیر سؤال ۲۲۴• در بسمله، یاری خواستن کامل فقیر مطلق از غنی مطلق وجود داردتفسیر سوره فاتحه ص ۴• دست خداوند متعال همیشه به سوی همه مردم دراز شده است و بین او و هیچ یک از مردم قرابت و خویشاوندی نیست بلکه او خالق ایشان است ولی دست مردم به ارادهٔ خودشان از درگاه الهی بسته شده استجواب المنیر سؤال ۷۴• رهایی از حسادت به این صورت است که از بین رفتن نعمت یا چیزی از انسانی که تو را به شگفتی درمی آورد را آرزو نکنی بلکه هروقت که نعمتی از نعمتهای خداوند را نزد بنده ای دیدی از خداوند برای او درخواست کن تا از فضلش به او فزونی دهد و اینکه عافیت و خشنودی خودش را روزی تو نماید.جواب المنیر سؤال ۸۱۱• زندانی کردن مؤمنان یا هجوم به ایشان در حالی که در حال اقامت نماز جمعه در یزد یا تبریز یا طهران و دیگر شهرهای ایران نتیجه ای که در فکر آنها هست را در برنخواهد داشت. آنها ده مؤمن را زندانی می کنند در نتیجه صد نفر دیگر ایمان می آورند، و اگر صد نفر زندانی کنند هزار نفر ایمان می آورند.بیانیه ۱۸ مهر ماه ۹۲• سخنم را به دو کلام، مختصر می کنم، آنها را آویزهٔ گوش خود کنید: «شما را برحذر می دارم که به قبله مشغول شوید، قبله ای که به شما فرمان داده شده است تا از درونش بنگرید؛ شما را برحذر می دارم که به قبله مشغول شوید، قبله ای که آنچه فراسویش قرار دارد، خواسته شده می باشد».جواب المنیر سؤال ۲۳۴• شما را دعوت می کنم به این که مثل ابراهیم ع تبری برداری و همه بت هایی را که غیر خدا می پرستی نابود کنی از جمله بتی که در مقابل توست و آن منی استجواب المنیر سؤال ۱۴• فاطمه علیها السلام همان ظرف نزول قرآن است و آن حضرت باطن دروازه شهری است که از آن بر خلق افاضه می شود.متشابهات ج۴ س۱۳۷• کسی که به طاغوت کافر شود، حتماً صدا و چهرهٔ قبیحش را که در هر زمان صورتی جدید به خودش می گیرد، می شناسدجواب المنیر جلد ۳ سؤال ۲۴۲• می توانی در این دنیا زندگی کنی و در هر چیزی که برایت اتفاق می افتد، بر یاد خداوند مداومت داشته باشی از بسم الله گفتن هنگام شروع غذا خوردن تا ستایش و شکر خدا بر هر نعمتی تا آنجا که خداوند و اولیایش و فرشتگانش را در هر چیزی ببینیجواب المنیر سؤال ۸۲۰• ما مردم را با حکمت و موعظه حسنه دعوت می کنیم؛ همان طور که خداوند سبحان و متعال ما را در قرآن به آن امر نموده استلقاء مع المنقذ العالمی• وقتی فقیر و یتیمی که با آنان خویشاوندی نداری، سرپرستی می کنی آن هم درحالیکه خودت به اموال احتیاج داری، در اینجا شرف و انسانیت خود را خواهی یافتصفحه فیسبوک دو مارس ۲۰۱۳• هر اسم از اسم های خداوند سبحان و متعال سایه ای در خلق دارد… و سایه الرحیم حضرت فاطمه است.گزیده ای از تفسیر سوره فاتحه• هیچ انسانی به آرامش نمی رسد مگر اینکه خداوند پاسخش دهد و حق را از طریق خداوند بشناسدجواب المنیر سؤال ۹۳• یاران احمد الحسن، بنده ای فانی که می میرد و صاحب چیزی نیست، نباشید؛ بلکه یاران آن زنده ای باشید که نمی میرد و هر چه را بخواهد، انجام می دهد»؛ یعنی: قبله، شما را از حقیقتی که هدف شما است، بازندارد.جواب المنیر سؤال ۲۳۴


کلمات دیگر: